udluftning i undertag???

Hej 

Vi har forrige år lagt nyt tag på vores hus, der er lagt beton tagsten med undertag under, mit problem er at jeg ikke ved hvilket undertag der er tale om da resten er smidt ud, men vi har ikke fået monteret udluftningshætter i undertaget da det blev lagt på og for at være sikker vil jeg have det monteret nu her da luftfugtigheden er høj deroppe, men hvor kan jeg købe de hætter til undertaget henne og hvordan monteres de?

Mvh. Brian 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket type undertag du har er ikke så vigtigt hvis du bare vil have udluftningsventiler i undertaget !



Jeg går ud fra det er en banevare der er monteret og så kan du bruge stort set alle fabrikanter. Tag på trælasten og se udvalget, nogle udluftninger er nemlig lettere at montere inde fra end andre.

Generalt skære du blot et rundt hul og så drejer, presser eller klikker man ventilen i - færdig !

  

Men noget helt andet er hvis du har fået nyt tag er der så ikke også lavet ny vindspærre og fodbrædt og måske endda efterisoleret, så burde tømreren også have lavet ventilation nede ved spærfoden og evt. i kip.

Det burde være hans ansvar at der er nok udluftning på loftet når han laver en ny tagkonstruktion.


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis