Underlag til laminatgulv

Jeg skal lægge et Pergo "original excellence" klik-laminatgulv. I de rum hvori gulvet skal lægges er der pt enten parketgulv eller betongulv (som bliver spartlet). Vil gerne have reduceret støj og samtidig gjort gulvet lidt blødt at træde på.

* I en trælast er jeg blevet anbefalet et Wallmann no-noise underlag (en tung filtdug), som pudsigt nok udmærker sig ved at være det absolut dyreste underlag man kan finde (60 kr/m2).
* I Jem og Fix har de nogle træfiberplader til (15 kr/m2).
* Pergo's "harmonika" underlag (noget polystyrenskum) (20 kr/m2).
* Har læst at skumrulle-underlag under et Pergo original gulv, i nogle tilfælde kan give en knasende lyd når man går på gulvet. 

Det er lidt omstændigt at afprøve alle forskellige underlag, derfor spørger jeg, om nogen har erfaring godt/skidt med nogle af de nævnte underlag, eller med andre underlag?

Mvh
Michael

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jeg har brugt no-noise med dampspærre under mine laminat-gulve og er rigtig godt tilfreds. Har ikke haft nogen problemer. Men vil nu ikke sige det er et blødt underlag. Tvivler på du får et laminat gulv til at føles blødt.

De andre kender jeg ikke. Hvis der ikke er dampspærre i skal du jo købe en dampspærre ved siden af.

Du kan få no-noise med eller unden dampspærre.

Jeg kan se at jeg har betalt 37kr/m2 hos silvan.

Glemte lige at spørge om du har gulvvarme? Unden underlag "isolere" mere end andre.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej,

"Blødt" er måske også lidt overdrevet, men vil mene at der er lidt forbedret komfort ved et underlag som giver efter fremfor f.eks. beton.

Der er kun gulvvarme på en del af betonfladen, men dette bruges ikke som primær opvarmning. Giver det noget mærkbart mht. isolering med et tyndt underlag (no noise: ~3 mm) ?

Du skal i hvert fald være sikker på at det underlag du vælger er velegnet til gulvvarme altså de steder du har gulvvarme.


Var lige inde på pergo`s hjemmeside der står lidt om underlag. Går ud fra der er soundbloc under dine laminatgulve. Måske du kan bruge det til noget.

de fleste Pergo gulve leveres med vor patenterede fastmonteret trinlydsdæmpende underlag, soundBloc™. Hvis du kan se at Pergo logoet er trykt på bagsiden af planken, så har den soundBloc™ . dette betyder, at du kan lægge gulvet direkte på eksisterende træbaseret undergulv eller på gulve med andre træbaserede undergulve uden først at lægge et underlag. dette gør monteringen hurtigere og lettere. Hvis du vil lægge et ekstra underlag (> 30 kg/m3, ≤ 3 mm, Cs (Compression strength) > 25kPa) for at opnå ekstra lydreduktion eller gøre det mere behageligt at gå på kan du vælge mellem Pergo Foam, Pergo Smart Underlay, Pergo Akustikmåtte eller Pergo Whisperwalk® (Comfortplade). Hvis du skal lægge Pergo på undergulv af keramiske fliser, vinylfliser på beton eller er der gulvvarme skal du altid udlægge en 0,20mm dampspærre som et minimum. dampspærren lægges med et overlæg på minimum 20cm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også