Brænde-genbrug

Jeg er intressered i at genbruga aviser til at lave brændeklodser til pejsen. Jeg har hørt at man skulle opløse aviserne i vand til en paste og støbe klodser i mælkekartonger som skal stilles til tørre.
Skal der eventuelt blandes noget i vanden.
m.v.h ses

Per H
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ikke så svært at lave briketter af gamle aviser.
det med mælkekartonen er rigtig nok, men ligefrem, at opløse aviserne er vist en and.
du tager ganske enkelt en stak aviser, ruller dem meget stramt, og stopper dem i mælkekartonen-de skal virkelig presses i.
lad dem stå et døgn eller to, og de er klar til brug.
ser du i pejsen efter nogen tid, vil du se ,at papiret faktisk ikke har forandret udseende, og kan brænde i lang tid med den rette lufttilførsel til ovnen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej !!

Husk : Mælkekartoner må ikke brændes i brændeovne el. lign. Skal i den off. renovation.

Er det desuden ikke alt for bøvlet ? Tørt og godt brænde koster jo ikke meget idag...
Det er ikke lovligt, at afbrænde mælkekartoner for private. De er belagt med plastik indvendigt, som sandsynligvis er PVC.
PVC danner saltsyre og giftige dioxiner ved ukorrekt forbrænding. Denne forbrænding kan ikke etableres i en brændeovn.

Find på en bedre metode.
Rul dem stramt, og sæt da en ring af ståltråd omkring, det virker, og når det så er brændt ligger der X antal ringe til genbrug.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
tosulla:

Mig bekendt er det ikke ulovligt at brænde mælkekartoner i en brændeovn. Men mange ovnfirmaer fraråder det.

------------------
valle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis