Køb af sand og beton

Hej Alle,

Jeg har brug for at købe omkring 2 kubikmeter sand til niveau min terrendeck inden du sætter i isoleringen. Hvilken type sand skal jeg bruge, og hvor er det billigste sted at købe sand omkring København? 

Jeg har også brug for at bestille 4,5 kubikmeter færdigblandet beton til gulv som vil indeholde gulvvarme. Hvad skal jeg bestille, og hvor er det bedste / billigste sted at købe 4,5 kubikmeter færdigblandet beton? 

Tak på forhånd!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah du kan jo købe både beton og grus i Jylland hvor priserne i forhold til Kjøvenhavnstrup nok er ca. det halve. Du skal dog så lige regne transport udgifterne med og de overstiger nok prisen på beton og gruset.
Ja du skal jo nok regne med at de 5000,00 er transport udgifter, og så er der noget mange glemmer når de køber beton.  chaufføren skal bagefter hjem og rengøre vognen hvilket også tager tid, der skal skriver regning  købes nye biler o.s.v.  og hvem tror du skal betale for det
Skal det være med pumpe?

Mvh Mærsk

Hej Mærsk,

Tak for svar!

Det behøver ikke at være sammen med en pumpe, men årsagen til pumpen er, at du betaler ekstra, efter at lastbilen har været der i mere end 30 minutter.

Vi kunne måske gøre det med 2-3 trillebøre ... 

Hvorfor?
Annonce
Ja.. og du betaler ekstra for at det bliver leveret med pumpe..

Da jeg skulle have støbt gulv i stuen købte jeg flydebeton. Det blev leveret med bånd ind igennem et stuevindue hvor en kammerat og jeg så stod og tog imod med trillebører for at fordele det så meget som muligt..

Betonbilen var her kl. 1200 og kørte igen kl. 1230. På den tid havde vi fordelt betonen og juttet 50 m2 betongulv..

Det går hurtigt og var ikke så dyrt som forventet..

Jeg gav 8.817 kr. for 6 m2 leveret med bånd

Mvh Mærsk

Hej igen,

Tak for din svar... Det lyder som en mulig løsning...

Hvilken firma brugt du? Og hvilken slags beton?


Ring til lokale vognmænd eller entreprenører og spørg på priser på sandfyld.

Hvis du har plads så det kan tippes eller grabbes af er det meget billigere end bigbag.

Prøvestenen http://www.stenoggrus.dk/materialer-og-priser/bakkematerialer/

Sammenlign med en jysk grusgrav: http://www.tsggrusgrav.dk/index.php?sh=pris
Jeg brugte et lokalt firma der hedder KBK, så jeg tror ikke de vil levere til dig grundet afstanden..

Men ellers er er det vist bare en standard C25 flydebeton med 16 mm sten.

Jeg kiggede lige hurtigt på nettet og fandt lige denne side ved OLT.. Og jeg vil næsten tro at det stadig er Unicon der leverer betonen, selvom du køber det igennem et andet firma..

Jeg ved dog ikke lige hvordan de læsser det af osv så der kan selvfølgelig være noget med priserne i sidste ende, men tag telefonen og ring rundt til de forskellige byggemarkeder.. også dem der ligger på den anden side af storebælt og måske endda Øresund..

Hvis du vælger flydebeton, så sørg for at søg noget viden om hvordan og hvorledes det egentlig fungerer.. Selvom der hedder flydebeton skal det stadig hjælpes på vej!

Mvh Mærsk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis