Justering bremser, peitz aksel

Hej 
Har fået en variant trailer fra 1985 
Den skal have den store tur. 
Har tænkt mig at rense alle 4 bremser, og skifte de 2 forreste hjul lejer. 
Hvordan justere man korrekt bremser på sådan rn gammel peitz sksrl? 
Er der en justering inde i tromlen, 
Jeg kan se at alle 3 kompensatore sidder helt lige når den bremser. 
Den ene af dem hænger dog lidt, man kan hører den går på en gang imellem. 
Håndbremsen skal desuden trækkes helt i vejret, dette justere man vel på den forreste strammer? 
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender vist ikke lige de aksler, men normalt må man kun lige stramme kablerne op med stangtrækket, dvs kablerne skal være en smule slappe når bakkernes justeringer er "løse". Derefter justere du færdigt på bakkerne.

Hvis du strammer bremserne op på stangtrækket resikere du at bremserne ikke vil slippe når du bakker.

Det er ikke unormalt at håndbremsen går helt op i "top", men det afhænger af hvilket træk der sidder på traileren.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der sidder sørme et peitz træk på, samme årgang :-P
Ok jeg må lige se om der er noget at justere på i selve tromlen. Man kan justeres alle kablerne men det bør vel ikke være måden på det, de virker nemlig tilpas stramme.

Nej jeg ved at man ikke må stramme bremserne med stangen. Men den skal da også bremser, hvilket den som sådan også kan med et par rund baller på ladet
Skrevet af subwoof på 29 jan 2014 21:57

Der sidder sørme et peitz træk på, samme årgang :-P

Ok jeg må lige se om der er noget at justere på i selve tromlen. Man kan justeres alle kablerne men det bør vel ikke være måden på det, de virker nemlig tilpas stramme.



Nej jeg ved at man ikke må stramme bremserne med stangen. Men den skal da også bremser, hvilket den som sådan også kan med et par rund baller på ladet

Har aldrig set det ikke er muligt at justere bakkerne også.

Erfaringen med ældre trailere siger mig nu, de plejer at lide af syndromet løse belægninger og øg kabler. Men kan jo ikke lige lige se i hvilken stand din "nye" trailer er.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Sidder der ikke et hjul med tænder på inde i tromlen som du kan dreje på med en skruetrækker igennem et hul? Måske bagfra igennem ankerpladen.


 

Www.google.dk/url?sa=i&source=images&cd=&docid=5GUvksiveDx6ZM&tbnid=rAgXnkqkq4lbuM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.refako.dk%2F2032x40-knott-avonride-200045camping-trailer&ei=_XfpUuH0NMSK4wT5x4CgBg&psig=AFQjCNErPpCCjs8Nt4WayRQ4UtpxhY7W-A&ust=1391118635334185

I nogle systemer sidder de er trekanter som skal justeres med bolten på bagsiden. Godt system men de kan ruste lidt sammen så de ikke giver sig.


 

Annonce
Tak
Fen ligner ihvertfald ikke det du linjer til grossman
Jeg må studere det nærmere.
Jeg skyndte mig blot at pille lejerne af, således jeg kunne få nogle nye, nærstuderede det ikke, eftersom jeg ikke gad trille den ind i værkstedet. Og det er ikke lige i snestorm man gider bruge for lang tid ude
Kablerne går nu rigtig fint, de er også kun 3 år gamle, samme med belægninger. Men den har så ikke kørt siden.

Tak
Hvis du en dag kan smide et billede op af systemet skal jeg give dig en guide, men jeg kan ikke lige fortælle det helt præcist uden at se det.


 

Hrj
Skylder vist et svar.
Systemet er blot en kile man spænder til for at justere.
Desværre så knækkede en af de 4 kiler.. Øv og en ny er ikke at skaffe.. Øv må se om jeg kan redde den med svejsere.
De andre er blevet helt medgørlige.
Der skal desuden skiftes bremser foran, den ene har Været en hæv omgang med rundt lejerne er selvfølgelig brændt sammen ved dette
Bagpå er de nærmest nye
Årh den burde ku skaffes. Prøv at læg et billede op af kilen.


 

Nu jeg lige kommet ind og fået smidt tøjet :-)
Men den skulle nok kunne lappes sammen igen.
Gaflen der bliver presset ud af kilen koster hele 700 kr.
Og her taler vi altså om en dims på 1x2 cm :-P
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis