Ny gasdæmper til pressalit toiletspand

Vores toiletspand er blevet lidt doven.

Det er en Pressalit væghængt model, der åbnes ved at trække ud i spanden. Og den skulle så selv lukke igen. - men det gider den ikke...

Så mit spørgsmål er, om nogle af jer, kære Lds'ere kender et sted, man kan købe sådan en gasdæmper.
Jeg har selv fundet en til omkring 200,- men vil lige høre, om det ikke kan gøres billigere

http://saninetto.dk/leverandoerer/pressalit/badevaerelsestilbehoer/31062-pressalit-gasdaemper-til-toiletspand


Hilsen Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der jo det "unge mand" at har man sådan noget avanceret grej i sin hytte / Jordhule koster det sikkert også grunker at vedlige holde, så du må bide i det sure æble   nok engang 
Hej Næstformand.

Jeg er ikke helt sikker, men på Pressalit sæderne er der 10 års garanti, men den kan være kortere på vægspandene.
Så du kan jo prøve at ringe til fabrikken og høre om de kan(vil) hjælpe dig!
Når det er sagt mener jeg det er en ganske alm gasdæmper, så du kan måske være heldig at finde en med samme mål og specifikationer andre steder.

Jeg har tidligere arbejdet på Pressalit, men husker det ikke helt nøjagtigt og har desværre ikke lige nogen liggende :-)

MVH Njord


MVH Njord
Jeg vil prøve at høre pressalit. Spanden er kun 6år ( det har jo nok været galt i et års tid, må jeg indrømme...)

Tak for indput, so far.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Og du er sikker på du har fået den sat rigtig fast på vægbeslaget?
Hvis jeg husker tilbage er der vistnok noget med der er en lille risiko for den ikke sidder helt rigtigt under uheldige omstændigheder...

MVH Njord :-)

MVH Njord
Den har virket i omkring 6 år...

Men jeg prøver at ringe til dem.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Skrevet af njord på 28 jan 2014 19:40
Hej Næstformand.

Jeg er ikke helt sikker, men på Pressalit sæderne er der 10 års garanti,
Totalt O/T, men jeg kan ikke lade være...
Hvorfor er der en dæmper på sæderne?
For at man ikke skal slå nakken, hvis sædet falder ned, når man putter toiletvand i håret.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.

Problemet Næstformanden spørger til er en affaldsspand der hænger på væggen.
Man trækker ud i toppen og smider det i man skal af med og slipper den.. og den lukker selv igen. Enkelt hygiejnisk og praktisk.

Når du så spørger til hvorfor man gerne vil have dæmper på sæderne, ja så handler det jo om komfort, primært og at man så heller ikke får brættet i nakken hvis man ønsker at drikke af kummen, eller lille Ib der står i trækker i den lille for at stå op som FAR.. men bliver ramt af brættet der kommer ned med fuld kraft...

Hjemme hos os har vi naturligvis kun Pressalit sæder med dæmpere.. og her slår man lige til bræt og sæde/låg og der lukkes enkelt stille og roligt... Når man så er i byen hvor de IKKE har dæmper.. og man gør det samme.. ja så lyder det jo som om kummen flækker...

Personligt vil jeg da aldrig købe et bræt uden dæmper til et toilet... Det er bare meget mere rart med dæmper :-)

Njord :-)

MVH Njord
Det må være en form for servo styring til dem der køre lastbil, natten efter byturen medens de ligger og kalder på Uuuuulrik 
Nu drikker du ikke noget stærkere en kærnemælk, så vidt jeg husker. Men hvis du betænker priserne på alkohol, så vil du vide at en nærig jyde ikke gør den slags.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hæ Hæ Kommer til at tænke på mit højskole ophold for 21 år siden, på den etage jeg boede på, havde naboen en ide om at alle fester skulle afsluttes med at køre lastbil !
Det var nærmest fast kutyme at jeg når jeg skulle på toilettet om morgenen fandt jeg halvdelen af hans tøj på gangen på vej ud på toilettet og han lå og snorkede med hovedet ved siden af kummen. Til trods for at jeg flere gange vækkede ham med en spand koldt vand, blev han ved, men han var jo også Kjøvenhavner 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis