Havetraktor larmer?

Hej
Jeg har en MTD 12/38 (Den der er på profilbillede)
Den er med hydraulisk gear. Den er i rigtig god stand, i forhold til den er fra 88 Når man køre i nogle af de højeste gear larmer den helt forfærdeligt det er ikke motoren, det kommer nede fra bagtøjet og remhjulende Jeg tror selv at det er noget med hydrostaten eller gear kassen
Hvor kommer det fra og hvad kan man gøre ved det?

Kan i hjælpe, det kunne være dejligt at køre uden den larm, og i stedet at kunne høre lyden af den dejlige motor lyd På forhånd tak

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du tage nogle remme af for at udelukke det er lejerne i de remhjul der larmer.


 

Hej jeg ved det ikke er det, fordi at når jeg sætter den i frigear og slipper koblingen/bremsen så køre remhjulende også rundt og der piber de bare lidt, det lyder ikke som når jeg køre hurtigt Og når jeg køre hurtigt og når jeg så trykker bare lidt på kobling, så bliver der helt stille men den køre stadig?

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Tja, på de tegninger jeg løsligt har set på nettet, er modellen med en "normal" gearkasse og bagtøj. Monstro ikke, der skal skiftes olie og tjekkes for utætheder i håb om det ikke er for sent ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej nitter. Det var intrasant det du sagde, altså jeg mener det er med hydraulisk gear når man kan slippe koblingen og den går stille op i fart?

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Det kan også være slidte remme og dårligestrammere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce

Hvorfor er det så at når jeg trykker lidt ind på koblingen når jeg køre i de højeste gear, hvorfor stopper den så helt med at larme, selv om at remmene og gearkasse køre rundt, og den køre den samme fart?

Her er en video med den gearkasse der sidder på dyret: 

Havetraktor gearkasse?


Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Der er ikke noget hydraulisk i den gearkasse! Det er et råt mekanisk drev.

Chr


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ok, så er det afklaret. Men jeg tænker bare er det noget specielt siden at den går lige så stille op i fart, efter hvad jeg ved plejer det da og være sådan at den bare køre lige så snart men slipper koblingen? Der står på den at det er "TRANSMATIC 7 SPEED"

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!

Har du prøvet at søge på MTD's udendanske hjemmeside. Der er både manualer og tips & trick's osv.  ??? 

www.mtdproducts.com/equipment/Opera...;langId=-1


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
  Glemte helt de også har en dansk afdeling: www.mtd.dk 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis