Puch Maxi vil ikke starte

Så har jeg sgu brug for hjælp. Jeg anskaffede mig for noget tid siden en Puch Maxi. Gradvist, i takt med kulden, har den haft sværere og sværere ved at starte. Den begyndte til sidst også at gå ud i tomgang, når den var varm. Og nu, vil den slet ikke starte. Jeg har tørret tændrør af og tjekket gnist. Hvad er næste step jeg bør foretage mig?

Der sidder en 4 kantet karburator på, som egentlig ikke er standard til denne model.

Mvh

Peter
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er gnist i rigelig mængde og på det rette tidspunkt, retter du dit øje på alt der er mellem tank og cylinder. Dvs. renser karburator og filteret på benzinhanen. Se som det første efter om svømmerhuset ikke er fyldt med vand i bunden, så har du formodentelig fundet fejlen når strålespidsen er blæst i gennem.

En Puck maxi kan både være udstyret med en karburator med rundt eller firkanted svømmerhus. På de ældste var svømmerhuset rundt men data er de samme for begge typer.

God arbejdslyst.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Et nyt tændrør kan til tider gøre underværker, også selv om der er gnist på det gamle.

Er motoren slidt, og med utætte zimmerringe, spiller det heller ikke.

Men en rensning og justering af karburatoren, kan jo også  være det der skal til.

Sidste nye er at jeg i min iver for at starte den har trådt kickstarteren ud af huset, så den ikke tager fat. Mener ikke det er så svært at lave? Udover det er vildt koldt!
Nej, så må du have tappet olien og sidedækslet pillet af, før skaden kan udbedres.

Det er bare og gå i gang.

PS. Har du ikke et sted du kan låne et opvarmet lokale der er velegnet til knallertreperation.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ellers må du slæbe den ind i stuen, husk lige at lægge noget kraftigt plastik under.
Min erfaring er at på denne tid af året kan det være praktisk med en sjat karburator sprit i benzinen.
Annonce
Nå, jeg fik sgu lov til at tage den ned på det værksted, hvor jeg får lavet min bil. Så stod den der et par dage og sidste lørdag, var jeg så nede for at kigge på det. Startede med at spænde koblingshuset, hvor møtrikken var blevet løs. Da jeg skulle checke om det virkede, sprang motoren i gang. Så fordi den havde stået og tøet op et par dage, var problemet med starten altså løst. Jeg fik lidt karburatorsprit i og den har startet okay siden. Tankede for et par dage siden og fik ikke hældt sprit i, og nu er problemet der så lidt igen. Så jeg skal sgu ud og finde mig noget sprit!

Jo ja. Karburatoris kan du nemt opleve ved temperature helt op på 6-7 grader, bare der er fugtighed nok i luften. Og det har vejret vist været til på det sidste, uden at overdrive.

I øvrigt kan tændrørshætten også give problemer hvis den får meget vand, hvilket jeg helt har glemt og nævne.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja en NGK hætte på godt bejet ind i silicone ved ledningssamlingen og den kan næsten køre under vand. Husker tydeligt alle de gange man har holdt i regnvejr med en død maxi.




Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis