fibertex/vindpap

 Hej..

Jeg har isoleret hele krybekælderen med ophængt glasuld og dampspærre mellem strøer a.la rock tæt.

 En tømrer foreslog mig at klamme vindpap på undersiden af isoleringer, for dels at bremse træk mod isoleringen og gøre det hele lidt mere behageligt at komme ind under, i forbindelse med f.eks. rørarbejde. Tanken slog mig - hvad om jeg brugte fibertex -  det skulle holde næsten evigt, hvis det ikke udsættes for uv - og så er det mere åbent en vindpap.

  Er der andre med erfaringer ??

 Vh. Carsten


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er jo meget godt Carsten, men du hørte vist ikke hvad mureren sagde ? Det stopper træk op gennem isoleringen, at det så samtidig gør det mere behageligt at bevæge sig rundt der nede er blot et plus 

Jeg har lige bygget er nyt haveskur, som ikke skal beklædes indvendigt, jeg brugte undertag dug,(i stedet for vindpap, da jeg ikke ønsker et hus der er sort indvendigt,) virkelig nemt at arbejde med, og det er superstærkt, det er vindtæt, men samtidigt difusåbent.

Jeg tror det vil være et godt valg til, at lave vindspærring under gulvet.

Fibertex er ikke vindtæt, men vil selvfølgelig have en effekt.

 Underdugen ville selv da også være et godt bud - det jeg tænker mest på er jo fugten - et komplet gulv som rådner op pga fugt ville være noget træls. Jordunderlaget varierer i højde fra ca 60cm til ca 30 cm, derfor vil jeg lave 2 ekstra grundudluftninger. 
  hvad med evt. radon?? er det kun et klaplag beton, som lukker af for det ??
  Med tak for alle svar-Carsten

 

Man fraråder vindspærrer i krybekældre og i tagrum, da det er her skimmelsvampeangreb viser sig/starter.

Nu er det selvfølgeligt for sent for dit vedkommende, men der skulle have været afsluttet med en hård mineraluldsbatts som nederste lag, da denne er vindtæt!
- Man siger jo at hvor der er vilje, er der vej - i princippet kunne der godt blive plads til ca. 30 mm hård bat udenpå det eksisterende, som så bliver presset en smule. Jeg dropper anden vindspærre..

Vh. Carsten

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis