Hvor finder jeg runde 245mm riste til denne type afløb?

Hej

Jeg har 2 afløb som det på billedet i min kælder, det ene i bryggers og det andet udenfor ved bunden af kældertrappen. 

Jeg har lidt problemer med at finde en rist der passer på dem, ved toppen af hullet er der ca 250 mm plads. I afløbet udenfor er der monteret en gammel rist på Ø 245 mm (og den passer ret godt begge steder), med et 100 mm hul i midten (formentlig til nedløbsrør), og den har teksten "Harboe Ventil" - og ser ud til at være 50+ år gammel... 

Nogen bud på hvor jeg finder nogle 245mm riste uden hul til rør, helst til en overkommelig pris? På forhånd tak!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne jo prøve de lidt større bygge markeder, men det er nok støbejerns riste de har.

Men du trænger da til at få renset op i det rør / vandlås

Og ellers må du få den lokale smed til at skære dig en rund rustfri plade i 5 mm. tykkelse og så selv bore et antal huller i den.

Har lige ringet til AO Johansen, Brdr. Dahl og Stark, ingen af dem kunne hjælpe.... ØV
Så må du jo enten fabrikere en selv eller få en smed til det. Nu ved jeg jo ikke hvilke mulig hedder du selv har, for ellers kunne du nok finde sådan et stykke aluminiums dørk plade og så selv skære den ud. Det kan forholdsvis let skæres ud med en stiksav og er ret nemt at bore i !
Hej.
Ka det virkelig passe at en VVS'er ikke har sådan en.
Ellers måske en maskinhandel (landbrug). Mon ikke er bruges riste i stalde o.a.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis