Justering af termostat

Jeg har en måleraflæsning fra Clorius, som kan fjernaflæses, og forbruget kan jeg næsten dagligt aflæses på nettet.

Trods helt lukkede termostater i lang tidvises der alligevel dagsforbrug.

Er dette normalt eller er termostaten forkert indstillet?Hvis sidstnævnte er tilfældet, hvordan indstilles termostaterne da? Det er nogle gamle nogle (sikkert Danfoss), som sidder på væggen og har en "tråd" ned til ventilen på tilgangsrøret.

Nogle, der har erfaring med disse?


1691
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjaa'e, en mulighed kunne være du også aflæser for varmt brugsvand.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er det fjernvarme?
Det kan være dit tomgangsforbrug du kan aflæse.
Tomgangsforbrug er et meget lille flow, der sørger for, at der er varmt vand i din stikledning.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak til alle - jeg må blive lidt klogere på systemerne

1691
Termostatventiler har vist også typisk indbygget en frostsikring, så er det koldt så har du et forbrug da ventilerne åbner præventivt (mod frost skader) Men om det kan være her ved jeg ikke, ej heller hvilken temperatur de åbner ved....

MVH Njord

MVH Njord

Jeg har googlet Danfoss termostaterrne og set, at de har en frostsikring ved 8°.

Da vi uden at åbne termostaterne kan holde en rumtemperatur på 19-20°, forstår jeg ikke, at der kan være forbrug.

Jeg har sendt en forespørgsel til Clorius for over en uge siden, men de er vist lidt sløve i optrækket.


1691
Annonce
Har du overvejet om termostaterne er indstillet anderledes / forkert, hvis der altid er 18-20 grader??
Det kunne jo tænkeas der er foretagen en "justering" hvilket fint forklarer et forbrug selv om du ikke hæver temperaturen yderligere....

Det er ikke menge steder i DK man kan holde en temperatur å 18 grader uden at tilføre varme på en eller anden måde...

MVH Njord.

MVH Njord
Tak til alle for svar - går selv videre med spørgsmålet

1691
Ku det tænkes at stifter på ventil ikke lukker?
Altså at de hænger?
tag føler hoved/termostat af og massere stiften.

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis