Fald på terrasse

jeg er ved at ligge fliser rundt om vores hus, jeg er dog gået i stå, da jeg ikke lige kan regne ud hvordan faldet skal være, jeg må ikke få ny grill, før terrassen er færdig

jeg har forgæves forsøgt at finde en tråd herinde jeg kunne bruge, så håber der er nogen her, der har løsningen


µ©
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først velkommen til, og et herligt atavar.

Der skal jo altid være fald væk fra huset, så med det i mende, ville jeg lave en slags 45 graders vinkel ud fra hus hjørnerne, og lave faldet i alle retninger.
Øhh det lød sindsygt ...men forestil dig en billedramme lagt ned, det er vist det bedste billede jeg kan give...  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg ville lave faldet på den overdækkede del mod toppen af din tegning, og så lave "billedrammen" ud fra det.

Men jeg aner ikke om det er den rigtige måde at gøre det på 

Men der er jo heldigvis et stykke tid til grill tiden starter igen, så du kan jo nå at finde den rigtige løsning inden da 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det der ikke er færdig endnu, ville jeg lave 10 ‰ på, 1 cm pr. m.
væk fra huset, kan vandet rende ud i græsset, bede?
Dræn evt. med ACO Hexaline til kloak eller faskine, post nr. 6000 = lerjord, det er så til kloak.
Hvor vender terrassen mod syd, øst? ren nysgerrighed.
Såfremt der laves niveaufri adgang, vær obs. fugtsikring af hus, ellers på sokkel højde.

har opdateret tegningen med en Nord pil

tak for svaret, jeg kan ikke se hvordan de forskellige højder (blå og gule pile) kan mødes med de andre højder


µ©
Annonce
Skal det forstås sådan at de gule pile er udtryk for at der er 2 forskellige højder ? altså en på det lysegrå og en på det mørkegrå? Og er den lysegrå højere end den mørkegrå ?
Det er jo en forudsætning at du har en højere lysgrå end mørkegrå, ellers vil du aldrig få fald væk, men derimod lave et "soppebassin"...

jeg ville tage udgangspunkt i den lysegrå og arbejde mig udefter, så kan du måske blive nød til at lave et trin nord for den blå pil,på hushjørnet, hvis det ikke går op (eller du kan pille det hele op du har lagt...)

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
tak for det hurtige svar, jeg må i tænkeboks

µ©
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis