Jorden er blød op ad vores fundament

Hej LDS folk.

Jeg har lagt nedgravningsspots i vores indkørsel, og det er blevet super. MEN.. I forbindelse med at kablerne blev gravet ned, undrede jeg mig over at jorden var meget blød op ad vores fundament. Vi har lidt problemer med fugt på det sted i vores kælder. Er det noget jeg skal bekymre mig om, og hvad kan det være?

Mvh, Claus

Andresen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja det er selvfølgelig noget man skal være opmærksom på... men nu har det jo regnet en del på det sidste

Hvis du har problemer med fugt i kælderen, kan løsningen være at lave et dræn omkring huset.
Jeg fik for 3 år siden en del vand i kælderen (grundet utætte tagrender, som stod og plaskede med vand ned af facaden) og fik så en kloak mester til at grave op, isolere sokkel og lave dræn, med en pumpebrønd som er tilsluttet til kloaknettet (vi har fået separeret overflade og spildevand for 5 år siden).

Selvfølgelig kan mindre også gøre det, men jeg vil være sikker på at der ikke kommer andet vand i kælderen end det der kommer ud af min bruser      

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har gjort det til en vane at gå en tur rundt om huset en gang i mellem når det regner.

Det gør at man opdager om der er noget der ikke er som det skal være, inden det udvikler sig til en katastrofe.
Rens tagrender, nedløb og eventuelle riste samt rens sandfanget i dine nedløb, så du er sikker på at alt vand kan komme hurtigt og effektivt væk.

Tjek eventuelt om der er det rigtige fald på belægninger så vandet løber væk fra huset.

Hvis man skal tro de kloge, vil vi i de kommende år, se mere nedbør, og der vil komme mere voldsomme skybrud, så det er klogt at tænke lidt over hvad man kan stille op mod vandmasserne, inden det er for sent    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har perlesten i indkørslen, og der hvor problemet er, har vi ikke nogle nedløbsrør. Derudover er der udvæng på taget ca 40 cm. så det kan næsten ikke være nedbør, med mindre det så er fald ind mod huset. Fik repereret et utæt kloarkrør ca. 3-4 meter derfra. Mon det kan være det? Lyder umiddelbart voldsomt..

Andresen

Tja svært at sige... hold øje med din vandmåler, så du kan se om der er et forbrug ud over det normale.

ellers skal du jo til at grave op, for at se om fugten kommer nedefra...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Godt råd PinkHenrik.

Faktisk kommer vandet ind I huset ca. 2 meter fra det sted jeg har gravet - (indført ca. 1,5 meter under jordoverfladen)

Hvem skal man evt. kontakte hvis det skal undersøges. Jeg har knap et år tilbage på ejerskifteforsikringen. Mon ikke det er noget som er dækket af den, hvis den er gal?

Andresen

Annonce
Til at starte med, kan du jo prøve at sørge for at der ikke er noget vandforbrug fra diverse maskiner mm. Kik så på måleren om den alligevel snurrer, hvis den gør så ved du at der er et problem.

Ellers tror jeg det er en vvs'er eller vandværket du skal have fat i. De har vist noget grej der kan undersøge for eventuelle brud på tilgangsrøret, men her er jeg lidt blank 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis der er forbrug på vandmåleren, så kan det vel ikke være stikledningen der er problemer med, da den jo er fremført før den når til vandmåleren. Kører vandmåleren, må det vel være et udtryk for at der er utætheder inde I huset? Jeg har ikke nogle vandpytter I huset eller toiletter der løber :o)

Andresen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis