Sandspartling på osb-plader??

Jeg har sat nogen osb-plader op som underlag for gipsplader i forbindelse m isolering af ydermur. Alt var godt til jeg nåede til vinduerne. Der er ikke plads til gipsplader i lysningerne, da tidligere beboer har lavet noget uomgængeligt rundt vinduerne.
Og så ville jeg sætte væv op. Gipspladerne blev spartlet med fin sandspartel og det ser fint ud. Osb-pladerne er jo ikke helt glatte. Så nede i det lokale byggemarked råder de mig til at sandspartle osb-pladerne med den samme spartelmasse som jeg brugte på gipsen...Det bliver vist ikke godt, først vil det ikke binde, og træ er jo levende og sandspartelmasse er ret dødt. Ved at slibe, forvande, spartle, slibe, spartle og slibe igen så ser det da nogenlunde ud, men heller ikke mere. Skal jeg skynde mig at sætte væv på og male og krydse fingre for at det holder? Eller skal jeg finde en anden type spartelmasse? Eller pille lortet ned og sætte nogen krydsfinerplader op i stedet? Eller bare gipsplader uden underlag? Det er sgu træls at det lige er i lysningerne, at det ligner noget en skolelærer har sat op.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Helle.
Sæt gipsplader op og kom videre i livet på en nem måde, og det er så også til at holde ud at se på, når solen nu skinner igen

mvh

 varmetossen

- jeg er gået ud efter nogen andre plader,for det blev godt nok grimt! Bare jeg nu har nok, så jeg ikke skal ride ned i byggemarkedet efter flere.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også