Digitale DVB-C signal slår ud

Mit digitale tv-signal slår ofte ud – som det kan ses i vedlagte video (http://youtu.be/7oAkOTfLx68). Jeg har prøvet med forskellige godkendte ledninger og med to forskellige modtagere. Problemet er det samme.

Det mærkelige er, at problemet er periodisk. Det forekommer sjældent om aftenen, men det meste af dagen er det der i forskelligt omfang.

Så vidt jeg ved, er stikdåsen af ældre herkomst. Kan dette have betydning? Altså udefrakommende stråling? Og i såfald hvilken?

Eller kan det have noget at gøre med installationen. Vi trækker i foreningen signalet ned fra to modtagere på taget, igennem en hovedstation og ud via ældre ledninger til lidt over 300 outputs. Her tænker jeg, at mit signal måske er mere stabilt, hvis andre også har deres tv tændt.

Det skal siges, at mine to naboer ikke har dette problem.

Er der nogen med en eventuel forklaring eller løsning på problemet?

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Hvidemose på 14 jan 2014 19:31

Mit digitale tv-signal slår ofte ud – som det kan ses i vedlagte video (http://youtu.be/7oAkOTfLx68). Jeg har prøvet med forskellige godkendte ledninger og med to forskellige modtagere. Problemet er det samme.

Ja uff, det er jo ikke godt. Rammer det så præcis hver gang ????

Undskyld jeg spørger så dumt, men der er en fejl i adressen til videoen og kan derfor ikke se konsekvenserne. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Haha! Allerede skrevet den, men gentager gerne ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=7oAkOTfLx68
Jeg synes ikke støj plejer at give så store udfald, men det kan selvfølgelig godt være, hvis installationen ikke er skærmet korrekt. Det kunne dog måske også være en løs forbindelse.

Kommer der udfald på alle programmer, eller kun på en begrænser del? Kører der en bus forbi, når der er udfald?
Ingen bus, og det er gældende for samtlige kanaler. Den løse forbindelse ville nok heller ikke forklare hvorfor det fortrinsvis forekommer om aftenen. I dag har der ikke været udfald siden 17-18 tiden.
Annonce
Ja ok, der krydsede vi vist hverandre.

Hvass det er, siger videoen desværre ikke noget om. Der er to spillere, fjernsynet og antennesignalet. Tøws ikke det ligner antennesignalet. Men for at finde synderen vil jeg foreslå du prøver at sætter et fremmed TV eller en computer med en DTV tuner i antennestikket. Så undgås alle vilde gætterier.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg skal se om det er en mulighed, men som udgangspunkt tror jeg ikke det giver en forskel, da DVB-C-boksen sender signalet videre via HDMI, som ikke giver problemer når jeg bruger andre effekter så som Xbox eller PC.
Skrevet af Hvidemose på 14 jan 2014 23:14
Jeg skal se om det er en mulighed, men som udgangspunkt tror jeg ikke det giver en forskel, da DVB-C-boksen sender signalet videre via HDMI, som ikke giver problemer når jeg bruger andre effekter så som Xbox eller PC.
Nåå, der er en spiller mere med.   Ja så kan du godt have ret i det næppe er TV'et der kan være defekter på, men derimod DVB-C boxen. Altså prøv med en anden box. Den er unægtelig også lidt nemmere at slæbe end et helt TV. 

PS. Boxen skal formodentelig være fra samme udbyder. Monstro ikke en nabo kan være behjælpelig, så i skifter box et par dage ?  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg havde på et tidspunkt problemer med boxer. Mit tv var med indbygget dvb tuner så jeg skulle bare sætte deres kort i. Jeg trak nye kabler og samlede med nye stik der var hf tætte, og til sidst lod jeg mig narre og købte det de kaldte en hd ready antenne til udendørs. Intet af det hjalp, indtil boxer ringede til mig i en kundeundersøgelse hvor vi snakkede om det. Hun sendte en tekniker ud, som sjovt nok spurgte om mit tv var købt i fleggaard? Ja det var det godt nok - hvorfor?

Jo sagde han, fleggaard har solgt fjernsyn som de reklamerer med skulle være full hd, men i virkeligheden har de intet med hd at gøre. Så han tog mit kort fra boxer ud, som var bestilt til hd fjernsyn og satte et til fjernsyn uden hd i, istedet for. Siden har jeg ingen problemer haft.

Kunne det tænkes din boks også var til hd og dit tv ikke? Mit tv fik i hvert fald bare alt foran mange informationer ind.


 

Sidstnævnte er slet ikke usansynligt. Jeg har nemlig forsøgt mig med scart, og så er problemet ikke til stede.
Hmm, så kan med andre ord ikke bruge HDMI... Øv

Men tak for hjælpen :-)

Ps. Skulle der dog være en måde at afhjælpe problemet via HDMI, hører jeg gerne om det.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis