Hvilken spartelmasse til fuldspartling

Hej
Jeg skal have fuldspartlet væggene i stuen. Der er tale om gamle pudsede vægge, hvor pudsen sidder ok fast. Der er pt. tapet på, som bliver fjernet. Derefter skal de så spartles og males (ingen tapet). Men hvilken spartelmasse skal der anvendes: Bostik LH, Skalflex universal spartelmasse - eller noget helt 3.?

Hvor lang tid vil I mene det tager at banken pudsen helt ned (for efterfølgende at vandskure)?

VH
Carsten

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Poppe på 13 jan 2014 13:51

Hej

Jeg skal have fuldspartlet væggene i stuen. Der er tale om gamle pudsede vægge, hvor pudsen sidder ok fast. Der er pt. tapet på, som bliver fjernet. Derefter skal de så spartles og males (ingen tapet). Men hvilken spartelmasse skal der anvendes: Bostik LH, Skalflex universal spartelmasse - eller noget helt 3.?



Hvor lang tid vil I mene det tager at banken pudsen helt ned (for efterfølgende at vandskure)?



VH

Carsten

Hej Carsten

Hvorfor vil du banke pudsen ned hvis det sidder ok - så er det vel bare at spartle som du selv er inde på - jeg ville nok vælge en sandspartel f.eks. Skalflex univelsal eller lignende.

Med hensyn til spørgsmål 2 mon så ikke alt mellem 1 og 365 dage er et godt gæt - du har glemt at skrive hvor mange m2 det drejer sig om

M.v.h.



Det var egentligt fordi jeg vakler mellem at lave vandskuring og så ovenstående. Rummet er 2 stuer på ialt 26 m2. Der 2,60 til loftet og 4 vinduer, 2 døre og selve åbningen mellem stuerne :-)

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du ikke er så forfærdeligt rutineret i at fuldspartle kan jeg varmt anbefale rullespartel.
Sigma's er skide god:
http://www.sigmacoatings.dk/produkter/diverse/sigma-grov-rullespartel.aspx

Du tager en rigtig langhåret rulle, fugter den under vandhanen inden brug, rører spartelmassen op for at gøre den mere lind at arbejde med og så ruller du den på og fordeler den godt, glitter efter med en bred spartel og så er det det
Og ja - det er så nemt...

Alternativt er Beckers' sandspartel der hedder Breplasta LH nok en af de bedste vi nogensinde har haft brugt, den kan du købe flere steder på nettet

God arbejdslyst.
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Tak for info. Kan jeg nøjes med Breplaseta LH, eller skal der afsluttes med finpuds?

Vh
Carsten

 

Du kan sagtens afslutte med LH'eren, det kan blive lige så glat som en gipsplade med det rette håndelag, uden problemer...

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil også anbefale rullespartel, hvis du ikke har prøvet det før. Det er meget let at arbejde med, og giver et rigtig fint resultat.
Se denne video: http://www.youtube.com/watch?v=9Nii47eNwds

I øvrigt første gang jeg har set en maler anbefale det. Har tit undret mig over, at det ikke er mere udbredt blandt malere.
Jeg synes også at rullespartel virker interessant - det gør prisen bare ikke. Det er noget dyrere end alm. sandspartel. Men jeg vil overveje det.

Vh
Carsten

 

Så meget dyrere synes jeg nu ikke det er.
Jeg har brugt Danalim 627 i mit hus, og har givet 160 kr, hvor jeg har givet omk. 90 kr for almindelig sandspartel. Med 2-3 spande til en stue, er det begrænset hvor meget ekstra det er i forhold til hvor meget lettere arbejdet er.
Hmm - hvor kan man købe det til 160? det billigste jeg har set er 280.

Jeg synes at have regnet mig frem til at der er ca. 55 m2 væg i mine 2 stuer - De skriver at man bruger c.a 1 liter pr. m2 ved 1 mm lagtykkelse - dvs. jeg skal bruge 4 spande(under forudsætning af at jeg kan ramme 1 mm tykkelse). Hvor mange m2 rakte dine 2-3 spande til? (regner jeg forkert?)

Vh
Carsten

 

Skrevet af Poppe på 14 jan 2014 12:37

Hmm - hvor kan man købe det til 160? det billigste jeg har set er 280.



Jeg synes at have regnet mig frem til at der er ca. 55 m2 væg i mine 2 stuer - De skriver at man bruger c.a 1 liter pr. m2 ved 1 mm lagtykkelse - dvs. jeg skal bruge 4 spande(under forudsætning af at jeg kan ramme 1 mm tykkelse). Hvor mange m2 rakte dine 2-3 spande til? (regner jeg forkert?)



Vh

Carsten


Nå, prisen på de 280 var for 15 liter. er det lige så drøjt / mere drøjt end alm. sandspartel?

Vh

Carsten


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også