Indbygningsspots i f.eks. MDF-plader i loftet

Hej alle

Jeg overvejer at udskifte en række lysstofrør-armaturer ud med en række indbygningsspots i et loft. Loftet er sænket 30-40 cm. og er, udover de omtalte armaturer, lavet af en række 60x60 cm. loft-plader (i en slags træfiber eller lign.) lagt i det sædvanlige aluskinne-gitter.

Min idé er grundlæggende at løfte armaturerne ud af loftet og erstatte dem med tilskårne plader med en spot monteret i midten. Der skal monteres ca. 5 W LED-spots (GU10 - dvs. 230V-pærer) i de nye armaturer, som derfor ikke skulle blive så voldsomt varme, som "rigtige" halogener, men jeg er alligevel bekymret for, at jeg får lavet noget forkert ift. brandrisikoen, så derfor... et spørgsmål til nogle af jer klogere mennesker 

Hvad siger lovgivningen om materialet af pladerne? Der må næsten være krav om, at pladerne ikke sådan lige går op i lys lue, hvis noget skulle ske? Kunne jeg anvende alm. MDF eller skal det være brandhæmmende MDF, eller noget endnu bedre? Hvad med en billig IKEA-hylde, som sikkert kun indeholder papir? 

Jeg går efter et helt "glat look", så jeg er ikke meget for de dertilindrettede loftplader - Troldtekt, Ferrocel osv.

På forhånd tak for hjælpen
Jesper

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis