dilemma

Hej.

Jeg er kommet i en underlig situation.

Sagen er den, at jeg på min morgenhundeluftertur har opserveret en cykel, som er blevet gradvist rippet for udstyr, Et par dage før nytårsaften, kikker jeg nærmere på cyklen og opdager en lille transfer med et telf.nr. og et andet nr.

Jeg ringer dertil ( Falk ) og fortæller om sagen og opgiver mit tlf.nr. . Nytårsaftens dag kan jeg se at cyklen nærmer sig vandkanten, og da det er en lidt ældre men dyr cykel , tager jeg den med hjem i haven. Jeg ringer igen for at fortælle om sagens udvikling, og spørger, hvad jeg skal gøre, hvis jeg ikke hører noget, Svaret er stil den et sted, så kan andre stjæle den.

Det var ikke lige det jeg ventede, men nu spørger jeg, er det sådan man gør, med den slags.

Som gammel håndværker ville det da ærgre mig, at en ellers dejlig cykel bare kastes for ulvene.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen i klubben. Fandt i foråret en ret ny knallert (scoter) med, opbrudt styrlås bag en af mine fredede gravhøje. Ringede til polisen og meldte mit fund med stelnummer og position. Der fik jeg at vide, at hvis jeg ville af med den, kunne jeg naturligvis bare bringe den ind til den lokale politistation!  En sådanne besked får en "lidt på bagbenene" og efter lidt diskussion bliver jeg naturligvis nødt til at kræve på skrift, at jeg havde myndighedens tilladelse til og transportere tilsyneladende stjålent gods for ikke at blive regnet for tyv eller hæler. En sådanne skrivelse er aldrig fremkommet og nu er der nærmest kun stel og ledningsnet tilbage. Der må formodes at være nogen der kører rundt med stjålene dele monteret på der køretøj. 

Men ved at du har bortført cyklen, kan du som yderste konsekvens blive tiltalt for  tyveri, og hvis du nægter for hæleri. 

Længe leve det nye moderne Danmark.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Problemet ligger nok også i at så skal der skrives alen lange rapporter der skal sendes en vognmand ud efter cyklen o.s.v. det overstiger langt værdien af det "efterladte"

Der er jo nok ingen der vil betale politiet for deres stjålne cykel når de har hentet den et sted, næh de har sikkert fået til en ny hos forsikrings selskabet.

Vi leve i et smid ud samfund hvor de små ting ikke længere har værdi, noget "vi" gamle ikke rigtigt kan vende os til.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis