Kompressor vil ikke producere luft... !!

Jeg har fået en kompressor hjem, som jeg har fået af en ældre status og har fungeret ubeklageligt her de sidste par dage.

Men idag har den lidt problemer, efter have skiftet luft-filter og sikkerhedsventil ud vil den ikke køre ordentlig nu.

Den har fungeret super og gjort sit arbejde som den skulle, men trængte til ny sikkerhedsventil dog. Nu hvor jeg starter den, og motoren lyder fint og arbejder, men der er dog lige et problem ved dette..

Den producere ikke luft og skaber ingen tryk overhovedet..

Hvad kan der være sket og hvad kan jeg gøre ved dette ?

Det drejer sig om en lidt ældre sag af en kompressor, med 24L tank, olie er tjekket og fyldt på.. 220V

Mvh Klaus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kører faktisk en lignende tråd her på LDS lige for tiden med titlen Hobby Kompressor.
Skrevet af kjgizmo på 07 jan 2014 14:56
Jeg har fået en kompressor hjem, som jeg har fået af en ældre status og har fungeret ubeklageligt her de sidste par dage.

Men idag har den lidt problemer, efter have skiftet luft-filter og sikkerhedsventil ud vil den ikke køre ordentlig nu.

Den har fungeret super og gjort sit arbejde som den skulle, men trængte til ny sikkerhedsventil dog. Nu hvor jeg starter den, og motoren lyder fint og arbejder, men der er dog lige et problem ved dette..

Den producere ikke luft og skaber ingen tryk overhovedet..

Hvad kan der være sket og hvad kan jeg gøre ved dette ?

Det drejer sig om en lidt ældre sag af en kompressor, med 24L tank, olie er tjekket og fyldt på.. 220V
Tja, kunne nemt forestille mig du under udskiftningen af luftfilteret har tabt en urenhed ned i indsugningsventilen, så den ikke kan lukke. Og så vil kompressoren heller ikke producere luft.

Men, for at bekræfte min mistanke tager du strømmen fra kompressoren. Holder en hånd over luftfilteret og drejer med håndkraft kompressorens remhjul. Hvis du på halvdelen af en omgang kan mærke kompressoren suge og den anden halvdel af en omgang mærke den puster, har du bekræftiget min mistanke.

Pøj pøj.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg havde på et tidspunkt samme problem, på min var det lille stykke rør der går fra cylendren til tanken der var kommet nams i. Efter jeg havde haft det afmonteret og renset køre den som en drøm igen.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hvis der er røget en urenhed derned, er det noget der kan fiskes ud igen eller skal jeg ud på jagt efter ny indsugnings ventil..?

Mvh Klaus

Skrevet af kjgizmo på 07 jan 2014 19:46
Hvis der er røget en urenhed derned, er det noget der kan fiskes ud igen eller skal jeg ud på jagt efter ny indsugnings ventil..?
Prøv lige testen først. Der er ingen grund til og tage sorgerne på forskud. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Er nu også mere for at høre om det er noget der kunne fiskes ud eller om man skulle finde ny..

Er mere så man er forberedt og kan gå igang med det samme for at fikse det i det tilfælde

Mvh Klaus

Skrevet af kjgizmo på 07 jan 2014 19:54
Er nu også mere for at høre om det er noget der kunne fiskes ud eller om man skulle finde ny..

Er mere så man er forberedt og kan gå igang med det samme for at fikse det i det tilfælde
Prøv nu lige, ellers har jeg et "begavet" skud mere i "bøssen".


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis