Advarselslamper lyser

Kontrollamper i instrumentbrættet lyser Hej, Kontrollampen for ABS og Airback er begyndt at lyse mere eller mindre konstant. Dvs. ABS lyser vedvarende og airback lampen blinker. Men det er ikke altid de gør det: Det startede med at ABS funktion nogen gange slog til uden grund. Så begyndte ABS lampen at lyse nogen gange i starewtn efter at jeg havde aktiveret bremsen, nu næsten konstant. Så begyndte airback lampen at lyse, og en gang hver anden uge lyser nu også advarsel for bremse system periodisk, uanset der er bremsevæske på systemet. Slår jeg tændingen til og fra slukker advarselslampen for bremsen. Jeg tænker det mest sandsynlige er at der er fejl i en computer. Er der nogen der har synspunkter, og evt. råd til hvad der skal udskiftes. Jeg tør ikke længere køre i bilen.  <a class="asminilnkbtn" style="display: none;" onclick="asClient.StatusClear(this); return false;" href="javascript:void(0);">fjern

TP
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at frakoble batteriet i ca 15 minutter, så nulstiller computeren evt fejl.
Men er der fejl, kommer de jo igen, jeg tror ikke det er din computer der er galt med.


Men hvilken bil, årgang og model ? ? ?
Det ville være noget nemmere hvis du skrev hvilken bil eller årgang det handlede om...

Jeg har også en ABS lampe der lyser i min bil og det er en ny ABS-blok til 15.000 kr.

Har du prøvet at sætte en tester på bilen og udlæse evt. Fejl-koder?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

.....har haft en air-back lampe der lyste ind imellem på en Fiat Punto 2 diesel..... men det var kun en computerfejl..........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Den forrige bil jeg havde (en Seat Cordoba fra 1997) havde også denne fejl med lysende ABS lampe i instrument brættet.

Det viste sig at være en føler (en spole) som sad meget tæt på hjulet, denne var dog forholdsvis nem at skifte, kostede 6 - 700,- Kr. 

Fik de ca. 10 år jeg havde bilen, 2 af disse følere skiftet, det kan være pga. af fugt som danner ir i spolen fik jeg at vide, så hvordan mekanikeren skiftede den ene, det tog ca. ½ time i alt.

Så ikke nogen stor og dyr rep. (for mig)

Jo den 1. fik jeg lavet på et aut. Wv værksted og koste i omegnen af 24 - 2500,- gode Danske skatteramte kr. altså ca. 4 x så meget som hos den lokale mekaniker. 

Skilte denne defekte ABS føleren ad, en lang meget tynd kobbertråd viklet omkring en kerne, med et "ben til et stik på" derfor ved jeg hvad hvordan den så ud inden i.

Er ikke mekker men mit gæt vil være føleren ved et af hjulene, få mekanikeren til at lave en fejludlæsning og bilens computer fortæller hvilket hjul den er "gal" 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du siger ABS nogengange slår til når du bremser. Det kunne tyde på en revnet ABS ring. Airbag kan ikke altid slettes uden tester og lampen kan tændes hvis batteri spænding har været for lav. Du kan ikke "lav det selv" tag lige et smut på værksted og få fejlkoder. Så vil jeg meget gerne rådgive dig bagefter.
Og så skal vi lige have din bils data at vide som nævnt i tidligere indlæg.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis