Den forrige bil jeg havde (en Seat Cordoba fra 1997) havde også denne fejl med lysende ABS lampe i instrument brættet.
Det viste sig at være en føler (en spole) som sad meget tæt på hjulet, denne var dog forholdsvis nem at skifte, kostede 6 - 700,- Kr.
Fik de ca. 10 år jeg havde bilen, 2 af disse følere skiftet, det kan være pga. af fugt som danner ir i spolen fik jeg at vide, så hvordan mekanikeren skiftede den ene, det tog ca. ½ time i alt.
Så ikke nogen stor og dyr rep. (for mig)
Jo den 1. fik jeg lavet på et aut. Wv værksted og koste i omegnen af 24 - 2500,- gode Danske skatteramte kr. altså ca. 4 x så meget som hos den lokale mekaniker.
Skilte denne defekte ABS føleren ad, en lang meget tynd kobbertråd viklet omkring en kerne, med et "ben til et stik på" derfor ved jeg hvad hvordan den så ud inden i.
Er ikke mekker men mit gæt vil være føleren ved et af hjulene, få mekanikeren til at lave en fejludlæsning og bilens computer fortæller hvilket hjul den er "gal"