opvaskemaskine

Hej

Er der en der ved hvordan man laver niveaukontrol på en whirlpool opvaskemaskine, jeg har fået en fejlkode der hedder F8

Mvh

Jørgen

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor gl er maskinen og hvad model og 12 nc nr har den(starter på 85 og er på 12 nr og står på lågen)

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Hej

den er knap 2 år gammel det er en whirlpool adps 5540 og nr. 8511 561 61600. Jeg har renset slanger og filter og prøvet at holde startknappen inde men den melder stadig fejlkode F8

Mvh Jørgen

Okay får den det vand den skal? Måske er tilgangen stoppet i et filter? Har du prøvet at skifte program og så holde knappen inde? (Jeg har kun lige Googlet lidt og fundet de mulige løsninger faktisk aner jeg ikke noget om det. )


 

jeg har renset og afkalket tilgangen og der er fin tryk på vandet og også prøvet alle programmer. jeg har os selv googlet lidt og det jeg finder siger man skal rense og ellers er det niveaufejl, jeg ved ikke hvad niveaufejl er men har dog tjekket om den er i vater og det er den, men tak for svar
Annonce
Jeg kunne forestille mig der i bunden sidder en føler som måler hvor høj vandstanden er, men det sikkert en stor opgave at komme til den.


 

prøv og tag et kig ned i sumpen i højre side sidder der sikkert en føler prøv og giv den en tur af opvaske børsten evt kom lidt vand ned i sumpen først
tryk der efter på program knappen og holde den inden til der kommer lys i maskinen og tryk så på start knappen 2 gange(der står også 2 i displayet) og slip alle knapperne nu skulle maskinen gerne starte og køre ca 10 min.Hvis maskinen bliver ved med at komme med fejlen skal føler skiftes (den hedder en owi i fags sproget )Den kan skiftes ved at tage side af maskinen i højre side

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hvis der ingen føler sidder så skriv igen så tager vi den der fra

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hej
så har jeg prøvet at vaske føleren og komme lidt vand i, det hjælper ikke jeg har også taget tilførelsen fra og prøvet at tænde for vandet der er fint tryk på, men ligesom om den ikke vil tage vandet ind
det er fordi føler tror der er vand i maskinen selv om det er lukket ud .når det ikke hjalp noget at vaske føler(owi )så skal der en ny til.
Jeg mener at den koster ca 250 kr og man kan godt skifte den selv
når at du starter maskinen kan så høre afl pumpen stå og køre ?

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis