Kan de bære (remme til tag)

Hejsa

Sidder her efter stormene og vil gerne skifte mit sortepap tag ud med b6 plader,

Pappet ligger på 45*100mm remme der er 3m frit spand. der er 95 cm mellem remmene.

Kan den konstruktion bære b6 plader.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken hældning?

Umiddelbart lyder et spænd på 3 meter, meget til 45x100, er det spærtræ?

Skrevet af hamder på 26 dec 2013 11:01
Hejsa

Sidder her efter stormene og vil gerne skifte mit sortepap tag ud med b6 plader,

Pappet ligger på 45*100mm remme der er 3m frit spand. der er 95 cm mellem remmene.

Kan den konstruktion bære b6 plader.
Måske du lige skulle få lært lidt om begreberne og navnede på de forskellige bygnings dele. Og en bedre forklaring om hvad det er du kalder sortepap ?
 Spærtræ er det stykke der går fra den øverste til den nederste del af taget og er den bærende konstruktion, her på lægges lægter hvor selve tag pladerne fast gøres. 
Så prøv lige igen så kan du sikkert få en masse hjælp.

Tak Jørgen.
Spørgsmålet er jo så om spærtræet , Der måler 45 x 100 mm og har et frit spænd på 3 m , med et mellemrum på 95 cm kan bære lægter og b6 plader.
Du kunne overveje Ondulineplader. Det er godt noget sølle stads, men det vejer ikke alverden, og har spærene tidligere kunnet bære tagpap, kan de også bære dette her.
Der må jo være brædder eller plader, som tagpappet har ligget på. Lad det ligge og søm Ondulinen direkte oven på, hvis ikke underlaget er for råddent.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tror faktisk at spørgeren netop vil af med sit gamle onduline tag ( Paptag )
Det er netop onduline plader...
og der skal noget tungere på.

Men kun hvis det kam bære.
Med en taghældning på kun 25 grader, tror jeg at det ville være formåls tjeneste-ligt at lægge en  45 x 100 cm. oven på den eksisterende og samle dem med normplader og kam-søm. Du skal jo alligevel have flere lægter på for at bære eternit pladerne da disse også gerne må understøttes midt på pladen. Og ellers er der jo de der trapez plader af stål / aluminium, her skal der dog ekstra lægter på også. De kan iøvrigt fås i længder på 3,6 m.
takker for svarene. og der kommer selvfølgelig lægter på.
og tror jeg vil søge erter nogle trapez plader.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis