Kædesav - men hvilken er det....?

Hej,

Jeg har fået fingrene i en ældre kædesav og kan ikke finde nogen form for mærke, modelnummer eller lignende på den. Den starter dog fint og kan også save. På kæden står "Stihl C" og på sværdet "214236 AM"

Her er nogle fotos:











Min bror benyttede lejligheden til at sætte et par advarsler på til mig....

Har nogen en anelse om, hvad det er for en svend? 

Mvh,

Morten


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner grangiveligt en "no name" Kinesersav a la dem P.Lindberg og andre sælger til ingen penge. Farven og skjoldets form kunne minde om en Stihl, men det er det ej.

Hvis det var et annerkendt mærke, kan du ikke undgå at læse et sted på saven hvor den kommer fra. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis det var et annerkendt mærke, kan du ikke undgå at læse et sted på saven hvor den kommer fra. 

Det tror jeg, at du har ret i. Jeg slæber den med hen til den lokale maskinshop og hører, om de kan identificere kæden, der godt kan trænge til at blive skiftet.

/Morten

Det er ingen problem at skaffe en ny kæde til maskinen. Det ligner i øvrigt en 3.25. Men den gamle ser nu overhovedet ikke ud til at være færdig, den syntes mere og mangle en  genedig omgang med et filesæt.    Måske du burde investere i et godt filesæt i stedet ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ja en kineser model at stihl.
bare i hvid i stedet for sort.
med orange skjold.
hvor stor er "motoren" i saven.!
Skrevet af Nitter på 26 dec 2013 09:39

  Måske du burde investere i et godt filesæt i stedet ??? 


Der skal nok ryge en fil med i købet ;-)

Jeg skal bare lige være sikker på at få de rigtige størrelser - det er lidt af en jungle, synes jeg.

/Morten
Annonce
Skrevet af hans2.hansen på 26 dec 2013 09:44
hvor stor er "motoren" i saven.!

Det har jeg ingen anelse om....

/Morten
Skrevet af mortenn på 26 dec 2013 15:00

Der skal nok ryge en fil med i købet ;-)

Jeg skal bare lige være sikker på at få de rigtige størrelser - det er lidt af en jungle, synes jeg.

/Morten
Det er nu ikke så svært Morten. Det står faktisk på på sværet hvis du kigger efter.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 26 dec 2013 15:13

Jeg synes ellers, at jeg har kigget rigtig godt, men måske jeg skal prøve en gang mere 

/Morten
Skrevet af mortenn på 26 dec 2013 21:39
Jeg synes ellers, at jeg har kigget rigtig godt, men måske jeg skal prøve en gang mere 

/Morten
Ja prøv det, det står normalt hugget ind i sværet i den ende der vender ned mod motoren så det er frit synligt når sværet er monteret.

Skulle der mod forventning (og så er sværet meget mærkelig) ikke stå der, er det ikke noget problem for en fagmand at tælle/måle sig frem til hvilken kæde der skal på når han står med den gamle kæde i hånden. 

Så der er både lys og håb Morten.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis