Slibe nubret væg

Vi har en meget nubret væg som vi gerne vil slibe så den bliver hel glat. Men den er SÅ nubret at den stikker 2-3cm ud og vi har fået at vide at det er nemmest at putte en gipsplade ovenpå -er det rigtigt? Og hvad kan man ellers gøre? Jeg har googlet mig frem til noget der hedder "girafsliber"?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad materiale er væggen?


 

Cement og beton
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Cement og beton

Vil mene det er "nemmere" at fuldspartle i stedet for.

Det andet vil svine utroligt meget selv med udsugning på.

Et stort arbejde ja men det du foreslår er også et stort projekt at gå i gang med, og vil være hårdt arbejde.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
jeg tror også du skal fuldspartle, da en girafsliber nok ikke kan klare beton alligevel. måske kan man få specielle skiver der kan, men alm sandpapir kan ikke..


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for jeres svar Ved I hvad det vil koste at fuldspartle 40 kvm?
en helvedes masse spande spartel når de ujævnheder skal fyldes


 

Så måske er det nemmest at lægge en gips-plade på istedet for al det spartle-arbejde? Eller er det en "farlig" løsning?
Det ligner strukturspartel eller -puds, var populært i -70erne, nogle af typerne var armerede med glasfiber, det kan kun fjernes med grov vold.
Hvis du vælger at fuldspartle kan det være en fordel at slibe de værste toppe af først, det er et vinkelsliberjob.

Der er sikkert ikke ordentligt isoleret, så en beklædning med Wedi plader vil forøge isoleringen, men enhver form for indvendig isolering giver fare for kondens bag isoleringen og dermed skimmel.
Så hvad er den bedste løsning? At spartle eller at putte en gips plade på? 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også