hydrofor eller trykafbryder defekt??

hej . jeg har et gammelt husvandværk.de sidste par mdr. når vi bader har trykket været fint istarten men efter lidt tid er trykket næsten væk. det kan også være omvendt. før tømte jeg hydroforen og så kørte det. nu et par dage efter tanken har været tømt. kan trykket stadig svinge noget og også helt forsvinde. hvis jeg så gir trykafbryderen et lille(dask) er der vand. og mere tryk. kan hele problemet skyldes trykafbryderen den koster kun 600,- hvor hydroforen koster 4000,-.

mvh Mekeren

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du ved så bliver alt i mekanik slidt efter hånden, og din tryk afbryder kontakt er mekanisk, så jeg vil tro at skifter du den ud, vil det nok hjælpe.
Hej! Har købt en ny trykafbryder. På vejledning står der man skal indstille det på de to skruer tryk og diff. Der står bare man skal dreje tryk skruen 12 omdr. Og diff. Skruen 4,5 omdr. Øh fra hvilken udgangspunkt. Skal de først skrues ibund? ( nej vel). Min Hydrofor er en gammel en uden membran. Har læst noget med at fylde vand/luft i beholderen. Gælder det også den? . Mangler nok lidt grundviden der.

Mvh. Mekeren

Jeg ved ikke med trykafbryderen, men mon ikke den har en forud indstilling, så den kun skal finjusteres, er det en Danfoss?

Mener man bare skal tømme hydroforen for vand, så kommer forholdet mellem vand og luft til at passe.

Jo det er en Danfoss men hvordan mon man finindstiller den .
Skrevet af mekeren på 03 jan 2014 22:11

Jo det er en Danfoss men hvordan mon man finindstiller den .


Er der ikke et diagram med, normalt er det noget med en skrue og fjeder der skal strammes/løsnes.

Men mon ikke det er sådan her......


Annonce
Jo det er det relæ. Men er der en fidus på justering. Eller er alle relæer grundjusteret til 2-6 bar.

Mvh mekeren

Først stiller du stop trykket, jo mere du strammer skruen (14) jo højere bliver dit tryk.

Så stiller du differens trykket, det er det tryk den starter ved, vel ca 1 bar lavere, end stop trykket, vil være passende.

Så har du eks. et stoptryk på 4,5 bar, og den starter igen på 3,5 bar.

Ok men hvordan ser du trykket. Der er et manometer på hydroforens der står på 9 bar. Og hydrofor er på 6 bar . Det virker da ikke rigtig.

Hvis dit manometer viser rigtig, så skal du have skruet ned for trykket.

Men tjek nu lige om manometeret virker, det lyder af meget hvis din pumpe kan give 9 bar. (falder det til nul, når du tager trykket af systemet?)

Nej det står fast. Jeg må hente et nyt på mandag og få anlægget justeret ordentlig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis