Hulrum/krybekælder under garage

Hej.

Jeg var ved at kigge på at få banket betonen op i garagen, efterisolerer den mm, så den kunne anvendes til et vaskerum. Ved nærmere inspektion lader det sig til at der er ca. 120 cm hulrum under garagens dæk!! Jeg har et afløb midt i rummet som åbenbart går ned i et sort hul (med beton i bunden) Selve betondæktykkelsen er 250mm tyk.. Hvordan gør man lige dette bedst for at det kan lade sig gøres ret praktisk?

Jeg kan PT ikke komme derned og kigge, og har en plan om at lave et 800x800 hul i et hjørne, for så at kunne komme ned og se hvad der lige sker under den garage. Sjovt nok ligner det at mit afløb fra garagetaget går lige ned i det store sorte hul, da jeg kan se at det er lidt vådt på gulvet dernede.

Nogen der har oplevet ligende og evt. haft mod nok til at efterisolerer sådan noget?

Som sagt var planen at have banket betonen op og lagt 300mm isolering i bunden, hvorefter der igen skulle støbes beton med gulvvarme. Men hvad skal der egentligt til for at bygge et nyt gulv op i en garage/værksted (biler kan ikke komme derind.)

Bud og idéer modtages gerne..

Mvh. Kim


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skulle da være nok, med et betonlag på 10 cm.

Du skal jo så have etableret et ortenligt afløb, både et til tagvandet og et til gulvafløb/vaskemaskine.

Selv om du ikke har separat kloakeret (regnvand og spildevand for sig) vil det være klogt at lave det separat, så du ikke skal til at banke gulvet op igen.

Du kan jo evt. lave en faskine, til regnvandet. ( min. 3 meter fra huset som jeg husker)

Der er en brønd lige uden for garagen som jeg vil anvende til at få koblet tagrenden fra taget samt vaskemaskinen til. Så det ser jeg ikke som det store problem. Det er blot at få trukket det derud (ca 1.5meter fra garagen)
Det er mere det store hulrum som undre mig.. Og der er heller ikke adgang ned til det... Hvorfor har man lavet det sådan fra starten?

Kan man fylde hele rummet op med sand (ca 17,5m2) eller hvordan skal man grube et hulrum som dette an?
Kan man bryde beton gulvet op uden at noget af garagen tager skade, eller er det bare at bryde det op og få forbundet og trukket vandafløb, fylde op med sand, isolering, vandrør og så beton?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis