Maling af forgaffel - hvilke maling?

heysa ..

jeg har nogle gaffelben jeg vil have malet matsorte -
planen er at slibe dem først og give dem noget aluprimer
og herefter maling og evt lak hvis det er nødvendigt ..

men hvilke mærke / slags skal jeg vælge??


.. Schioler ..

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har med stort held brugt den billige plasticcote fra Jem&Fix på mine fælge på min mc. Først to lag allu primer og så fik den 4 lag lak af overstående, jeg lavede det inden døre og malede kun en gang om dagen i tynde lag så det tog en uge. Det er et par år siden nu og det holder stadig fint selvom jeg kører vinter kørsel også. Så vidt jeg husker har de den også i mat sort. Jeg fik godt nok stålblæst mine fælge ( der bruges stål spåner  i stedet for kvarts sand ) 
hey - tak for svaret
det er det jeg gør så - ja tricket er tyndelag men mange af dem,
påregner ikke at mellemslibe med korn 1000 når malingen er mat.?

.. Schioler ..

Når resultatet skal være mat vil jeg gøre som håndværkeren, men hvis du en dag står og skal have noget blank så kan du godt give et par tynde lag så det dækker og mellemslibe lidt, men det sidste lag bliver altså nødt til at være lift tykkere så det flyder blankt sammen. Det kan lade sig gøre men kræver lidt øvelse. I når laget er lagt er det ikke noget med at sprøjte pletter hist og pist. Så skal der ventes til det er tørt og er resultatet ikke tilfredsstillende mellemslibes der og prøves igen. Evt løbere kan vandslibes og poleres op.

Det var bare et godt råd, men denne gang gør som håndværkeren og undlad klarlak, ellers er den matsorte ikke mat mere.


 

Hej, også her schioler

Tror du de kan gå igennem de snævre huller bag efter uden at du står med et rør uden ridser eller maling (hvis det er det øverste altså. I Orange Country Choppers bruger de pulverlakering til denne type job. De udvider også hullet en del. Du har også påvirkning af olie på denne maling.

MVH - klubkammeraten.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Se evt. https://www.google.dk/#q=painting+motorcycle+front+shocks


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hey - jeg handlede noget i hjem og fix - både primer, maling og klarlak - og det ser ud til at fungere!

takker for svarene ...

.. Schioler ..

Tak for din respons, og ja har du gjort som jeg beskrev vil det holde i mange år.
Ja, malingen er åbentbaret mere holdbar på dåse når den sælges på fyn.

Jeg kan have været uheldig.

Jeg vil bare sige, 2 komponent over alt på sådan en motorcykel. Bare min mening, det andet er for "blødt".

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jeg har kun kunne fidne 2k maling i sort på spray - så skal den have anden farve
skal man bruge sprøjte pistol så vidt jeg ved...

den fik rigtig mange lag - holder det ikke på det være 2k maling den skal have...

.. Schioler ..

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også