Lukke og isolere carport til produktion - Ideer ?

Hejsa

Sidder med vores dejlige hus køb tidligere i år, og der er nu overskud til at fokusere på at blive selvstændig endnu. Det drejer sig omkring noget mindre produktion der skal startes op, fx med en bette laserskære til plastik.

Har snart opgivet at finde noget til under 50.000 kr i årlig leje i nærheden, og er transporten lang forsvinder meget af ideen med det hele. I min lokalplan er der tilladt erhverv hvis det ikke er til gene for naboerne, og eftersom at maskinen støjer med 60 db hvilket vel er som en støvsuger uden at være slem, vurdere jeg at det kan isoleres væk stort set.

Her kan der ses et billed af hvordan det ser ud nu:

http://billedeupload.dk/images/klWeJ.png

Bagerst er der et lille skur hvor der er en smule isolering, men ikke noget imponerende.

Er nok egentlig mest ude efter hvor meget af det eksisterende man mon kan bruge hvis der skal isoleres, bankes beton op osv - Og lidt i forbindelse med dette også hvor meget det mon vil koste.

Kunne måske godt nøjes med at isolere skuret bagved + det område til venstre med fliser. Beton området kunne der måske lukkes af med en isoleret port sådan at man kan have det som et kold lager eller lign.

Lige for at vise hvad der skal stå derinde, er det en maskine i denne stil + udsugning:

http://www.directindustry.com/prod/mecanumeric/laser-cutting-engraving-marking-machines-16536-111312.html

Altså ikke noget 3x2 meters monster, der trækker 15.000 Watt eller lign.

Prøver nok bare at finde ud af om de rammer jeg har inden for rimelighedens grænser kan ombygges til at være hæderligt isoleret, så man kan stå derinde med en maskine og producere. Eller om det slet ikke kan betale sig, og alt skal rives ned og bygges nyt.

/Henrik



 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke få link til at virke.

Venlig hilsen

Jens

Jeg lavede et isoleret skur, i forbindelse med carportbyggeri.
275mm flamingo i gulv, og 200 mm rocwool i væge og loft, det fungere fint.
Jeg har lavet det helt tæt, og bruger en lille affugter, så mit værktøj ikke ruster, når rummet er tæt, køre affugteren sjældet, kun ca 3-4 liter om året vrider den ud.
Jeg har elvarme og holder en temp på 10 gr. og skruer så op hvis jeg skal arbejde der ude.

Det ser ud som om du har paptag, det er en god løsning.
Så grav ud så der er plads til isolering og gulv, lav en ydervæg og isoler loft og gulv.
Køb en yderdør og vinduer, i god kvalitet så de lukker tæt.
Beklædningen indvendigt, er der jo næsten frit slag for.

Jeg brugte tagkrydsfiner i 15mm, som beklædning indvendigt, så er det nemt at skrue ting op, jeg gav den noget hvid bejdse og gulvlak, så ser det flot lys ud, og nemt at rengøre.
Takker for svaret, du skulle aldrig have et billed man kan se ?...

Samt evt et groft overslag på hvad sådan en omgang har kostet ? - Prøver nok mere at finde ud af om man snakker 25.000 eller 50.000 kr for materialer osv i grove træk.

Her er et billed hvis mit link ikke virker.


 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Hvis du lavet det selv, kan du jo finde ud af, hvilke materialer du skal bruge, så er det jo relativt nemt at finde en pris på materialerne.

Du kan da godt få et par billeder af min carport, med skur.

Sådan ser tagfineren ud, som skuret er beklædt med indvendigt, efter hvid bejdes og mat gulvlak

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis