Opbygning af hus i porebeton

Hej har kørt forbi nogle huse her i mit område hvor der er par stykker som er bygget i porebeton og derefter pudset op.  Det der undre mig er at jeg har lagt mærke til at når de bygge op så rundt om vinduer og dør åbninger der bygger de nærmest en ramme tror de vende en sten og lave den ca 20-25 cm ramme . . Men hvorfor . Kan se rammen er ikke bred nok til at den går sammen med ydervæg Sådan at  det ville være en helt lukket lysning . Vil det ikke gøre der ikke kommer lige så tyk isolering op til vinduet.. Hvad er fiduse ved dette .
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænke da det må give en kuldebro rundt om vinduet
Men hvor bliver vinduet monteret er det så hvor der er afstand mellem rammen og ydervæg. , og hvor mange cm mellemrum laver de mellem rammen og ydervæggen . ( Prøve bare at blive klog på hvordan det udføres. )
Ja vinduet bliver monteret så det dækker hvor kuldebroen brydes. Typisk er der tale om et gab på 20mm der isoleres med f.eks. flamingo.

Elektronikteknikeren
Der er jo en milliard murbindere imellem, som kan ses på billedet..

Elektronikteknikeren
Så lige idag at de har monteret vinduerne med vinkel beslag. ind på gasbeton rammen det vil da give mega problemer når vinduerne en dag skal skiftes eller har ,man tricks til dette.
Ja det giver problemer med at skifte dem men det er sådan man gør det i dag. Det fjerner den kuldebro som skruer og beslag kan give i forbindelse men montering af vinduerne. Der er ikke andet end karmen til at overføre kulden end vinduet og det kan man ikke forhindre.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis