peugoet 406 airbag fejl

Hej har denne peugoet 406 med en periodisk airbag fejl.
Det er en årgang 2003 2.0 benziner
Har fået læst den ud hos lokal mekanikker.
Fejl. Affyringskreds løb afbrudt venstre modul.
Så kommer spørgsmålet er det selestremmeren eller den ring i rattet.

Vil lige sige har prøvet at rykke i ledningerne undet sæderne,  men kan ikke fremprovokere fejlen.
Nogen ider?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok finde en, der har interesse og indsigt i elektroniske problemer.
Jeg havde det sammen med en Mondeo, og da en gut med interesse for sagerne fik fingre i det, var det en skid og en begmand, Det var vistnok en dårlig stikforbindelse ved netop en af selestrammerne.
Spørg evt. ved en autodelegrossist eller i miljøet med lidt ældre biler, hvem der er skrappe på det felt. Det var på den måde jeg fandt ham her, men det er jo på Djævleøen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Prøv evt. på Citronik.dk.
Citrus og peugeot kører vel i store træk med de samme komponenter. Der er af gode grunde mange meget vidende folk på det forum, vidende fordi de har evindelige kvaler med fransk elektronik!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Har du mulighed for selv at kunne slette fejl i styreenheden ????
Ellers kan du ikke fejlfinde uden at skulle have fejllager udlæst hver gang du har lavet et eller andet - airbag sletter ikke altid selv fejl når systemet er i orden - slet ikke franskebiler hvor styreenheden somme tider "låser" fejl så den skal låses op før fejlsletning kan foretages !!!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ofte, ikke altid men ofte ligger problemet i stikket under sædet i forbindelse med at sædet bliver flyttet frem og tilbage. Mange gange klipper jeg stikket af og lodder det. Når fejlen er periodisk er det jo ikke nemt, men kommer den hvis du drejer rattet til hver side helt ud? Når vi fejlsøger på Værkstedet har jeg en modstand jeg sætter ind i stedet for airbaggen eller selestrammeren og så prøver jeg at slette fejl. Hvis den ikke kan slettes helt ude ved komponenten går jeg bare trin for trin tættere på airbag styreenheden stik for stik indtil den vil lade sig slette.


 

Det sletter selv fejlen nogen gange altså slukker lampen, det kan jeg gøre ved at slå til og fra tænding så den sletter selv når fejlen er løst. Ham der læste fejlen mener det er rattet den er galt med, men i weekenden  lodder jeg de ledninger under sædet for for så er det gjort.
Men bilen har svære ved at dytte i højre side a rattet, så mon ikke jeg skal skifte den stelring.

Og jeg har prøver at fremprovoker fejlen, men det er ikke løkkes.
Vis jeg skal bruge metoden med modstanden, skal jeg bare sætte ledningerne på modstanden ikke?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis