3D printere

Er der nogen der har erfaring med 3D printere?

Jeg har leget lidt med Autodesk 123D design programmet og er ret begejstret. Det er nermest som at lege med Lego og alligevel ser det ud til at programmet kan en masse. Næste skridt er så at anskaffe eller bygge en printer og her ville det være rart at høre fra nogen der har erfaring, hvad kan de og hvad er prisen.
Jeg har lagt et par modeller ud på nettet hvis nogen skulle have lyst til at se dem. De kan også frit bruges men det sker så på eget ansvar da jeg ikke har levet prøveprint.

http://storage.nal-net.dk/~10838/3D...tled6.html
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en hjemmebygget 3d-printer, og den virker ganske fint. Den er mest til små ting og styrken på de printede ting er rimelig ok, dog ikke som massivt plast. Man skal tænke sig lidt om, når man designer sin model, da printeren ikke er så god til at printe ting "ud i luften". Modellen skal helst ligge, så der hele tiden er noget, som man kan printe ovenpå.

Men det er et meget stort område at skrive om. Der findes hunredevis af sider på nettet, som handler om disse hjemmelavede 3d-printere. Bl.a. er der en dansk facebook gruppe, hvor der er mange gode indlæg. Den hedder "3D Print(ere) i Danmark"

Prisen for en hobby maskine er et sted mellem 3.000 og 15.000 kr. Man skal op omk. 6.000 kr før man får noget, som er rigtig brugbart.
Tak for dit svar, jeg vil kikke på facebook gruppen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis