når det endelig skal gå galt (lang historie)

egentlig skulle den her vel ligge inde under "lav bil" men eftersom jeg har løst selve problemet, blir den til en over hækken

det hele starter i mandags hvor jeg lige starter dytten 5 min før vi skal køre så den ka blive lidt lun  da ungerne og jeg kommer ud til bilen bemærker jeg godt at der er en savg benzin lugt, men tænker ikke nærmere over det. stopper så på tanken for at fylde dytten op, den lugter stadig af benzin, og ved et hurtigt kig under bilen ka jeg godt se der kommer noget ud et sted i nærheden af pumpen (der sidder foran H bagdæk) nå men har 3 unger der skal afleveres, så afsted det går med ekstra godt øje i bakspejlet, hvis der pludselig skulle gå ild, det gjorde der så heldigvis ikke, får afleveret alle 3 unger og når på job.

til fyraften må jeg hellere finde fejlen, ved første øjekast ser det ud som en accumoleringsbeholder er gennemtæret, så jeg forsøger først hos Mekonomen, de ku ikke lige hjælpe akut, kører så mdovilligt til VW, joooe ha ku godt se på tegningerne hvad det var for en, med den var udgået i 2010, men han lover at undersøge nærmere og ringe til mig, jeg smutter tilbage til jobbet hvor min bil holder og beslutter mig for at afmontere pumpen, i den opration, får jeg knækket et føderør  til den, men finder ud af at det faktisk kun er et stykke slange på tryksiden der er revnet, finder en studs til at samle den med, og får nødtørftigt lavet det rør jeg fik hærget. inden jeg skruer pumpen op på plad beslutter jeg mig for lige at teste, dælme om så ikke selve den elektriske pumpe springer læk  og der kommer pænt meget benzin ud af sådan en på højtrykssiden. den forsøger jeg så at lappe på alle mulige måder men uden held. nå men må ryde op og få kæresten til at hente mig. hun har så heldigvis fri tirsdag til fredag så jeg ka bruge hendes bil. men da jeg kommer hjem kigger jeg priser på sådan en pumpe Tsvansen tar 1600,- for sådan, Mekonomens webside findes ikke mere, men finder så samme pumpe hos Krogslund til 600,- YES den napper jeg  da vi så når tirsdag formiddag blir jeg ringet op af Krogslund, pumpen er desvære i restordre i en måned så de annulere bare ordren  AAAAAAAAAAAARRRRGH!

jeg leder videre i søgen efter en ny, men alle er enten i restordre eller koster 1600,-  falder så over en webside fra en ophugger ved Tarm alle hans pumper koster 500 + forsendelse  vupti en pumpe komplet med hus accubeholder rør osv. det var jo billigt  tripper så rundt på tåspidser frem til torsdag hvor den dukker op (var bekymret over om det var den rigtige) nå men monterer den efter fyraften,

først bøvser og prutter bilen, og vil ikke ta gas, til sidst kan jeg ikke få liv i den  frygter at huggeren har solgt mig noget L*rt skiller det hele ad igen, og tester pumpen elektrisk fungere fint, tester den med benzin fungere fint, samler hele skidtet igen, får så bilen til at bøvse lidt igen, men ik godt. tænker det er nok luft og linder på alle fire dyserør, og så kommer der liv i den, og den lyder som den skal, næsten den har stadig noget prutten når den har gået et stykke tid. men jeg montere pumpe og ryder op, nu vil jeg hjem.

sætter mig i bilen og når lige at bakke rundt om hjørnet "rrrrrrrrrrrrrr" sir den så, og reagere ikke på kobling og gear NEEEEEEEEEEEEJ!  taken var straks defekt gearkasse eller kobling, men krabler lidt rundt og finder ud af at inderste kardanled er kaput  nå men kæresten må hente mig igen  

fredag har jeg så værktøj og donkraft med så jeg ka skifte ledet, det er i det mindste noget jeg har prøvet før  så en lille times arbejde og en konstatering at ledet ikke fejler noget, men at låseringen der holder akslen inde er smuttet, en ny på og på med hele skidtet, skulle aligevel skifte manchet, så det var ik helt forgæves  pakker sammen og triller hjem, bilen tar fint gas og trækker som den skal MEN! hvis jeg lader den motorbremse, hoster og hakker den og vil ikke ta gas, stopper bilen og starter med det samme igen, og den kører som den skal indtil næste gang jeg har motorbremset, men et hurtigt flip off/on med nøglen og drift er normal Hmmmmm  men jeg kom da hjem.

jeg gider ikke mere roden med bil den dag og vi har børnefri så bilen må vente til lørdag  inden jeg kaster mig over bilen lørdag, konsulterer jeg nettet og min haynes manual. men finder intet tilsvarende. går så over til punkt til punkt fejlfinding, og starter med at skrue føderøret af på indsprøjten, HOV ! der sidder et lille bitte filter, som ikke er vist i manualen, og det er godt snasket  det blir renset og samlet igen, og først en lang test i indkørslen, og derefter en tur på 30 km ingen problemer  

ja en revnet benzinslange blev til den lange historie her, og jeg fik lært en hel del mere om det KE Jetronic sprøjt der sidder på min bil end jeg lige havde i tankerne. og bilen har været billigt til salg flere gang i løbet af ugen  der går da os lige liiidt tid før jeg igen har tillid til den, men er nu glad for den på trods af alt

Nå ja bilen er en Golf 2 bistro 1,8i fra 1987 import  med 360000km på klokken.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ulykke kommer som bekendt sjældent alene!
Godt at kende systemerne i sin bil!!!

Har selv her i weekend, skiftet forr. støddæmpere på hustruens Mondeo, som hun absolut skulle bruge kl. 12.15. Det var første gang jeg overhovedet har rodet med sådan en type og ALT drillede, men jeg var færdig med sved på panden, en blanding af knokleri og skræk, og havde prøvekørt vognen kl. 12.00

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg følte ihvertfald at alt var meget urimeligt torsdag aften
joooe det er godt at kende dem, men ku nu ellers nok har nøjedes med at lære dem at kende gennem min haynes bibel

ja når man roder med chefens bil så kommer frygten også med i spil men sjov nok lykkedes det aligevel i 11 time (næsten altid)


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Sikke en omgang.
Tak for historien.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis