varm vands vandtryk Hjælp

Vi har sådan en 110 liters vandvarmer / varmeveksler .

Vandtryket er ikke ret godt syntes vi især når vi er i bad , planen var at udskifte den gamle model da den er fra 1990 men den virker sådan set godt nok .

Sidste weekend fik jeg så at vide af en ven at den nok bare skulle ha renset filter så kom der vand tryk på igen , men hvor i alverden sidder sådan et filter syntes ikke lige jeg kan se det .

Naboen har fået en ny for 4 5 år siden og hun har masse af tryk på det varme vand
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Filtrene sidder som regel i omløberene, når du skruer bl. batteriet af.
Normalt sidder der ingen filter på varmtvandsbeholderen. Det må være ude ved blandingsbatteriet som LL1 foreslår. Hvis ikke kan det være rørene mellem badeværelset og VVB kalket til, om end jeg tvivler stærkt.
 
Er der godt nok varmtvandstryk på hanen i køkkenet ?????

Det er overordenteligt tvivlsomt, det er den nye VVB der er skyld i din nabos rigelige vandtryk. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej det er det samme i køkkenet og vandet er lang tid om at blive rigtigt varmt , den er 23 år gamle kan det måske være kalk
mere info om vandvarmeren hvis du vil have hjælp
Ja jeg havde samme problem forrige år, har godt nok pladeveksel varmer, og her var det rørene der var stort set lukket af kalk!
Så skiftede tilgangen hen til veksleren ud, og skiftede også rørene efter veksleren ud, og nu brager der vand igennem, jeg fortrød efterfølgende, at vi havde levet de første 6 år i huset, uden tryk på vandet :-)

Mvh Christian

Skrevet af Tibbil på 13 dec 2013 20:32
Nej det er det samme i køkkenet og vandet er lang tid om at blive rigtigt varmt , den er 23 år gamle kan det måske være kalk
Hmm, nu er der pludselig også et problem med at vandet ikke vil blive varmt hurtigt nok ?

Det er der nu nok en naturlig forklaring på, da der nok ikke er cirkulation på strengen med det varme brugsvand. Dvs. det kolde vand i rørene skal skiftres ud med varmt fra VVB og rørene også varmes op. Det tager normalt lige en 2-6 liters tid alt efter hvor strengen er.

Hvor varmt er vandet egentelig i din VVB ???
Hvor varmt er det vand du kan tappe fra de forskellige haner ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis