Svejsning

Hej alle

Jeg overvejer at købe dette svejseanlæg fra multikøb, link - http://www.multikoeb.dk/co2-svejser...aske-p2428 - Jeg skal bruge det til at svejse plader og rør sammen. Jeg vil høre hvike metaller den kan bruges til og eventuelle bud på andre billige svejseanlæg der kan bruges.

Mvh. Jonas Bøgh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se hilken svejser du mener, linket viser kun hjemmesiden.

Men generelt så får man jo nok det man betaler for, køber du et billigt svejseværk, vil jeg mene det kan svejse almindelig jern, op til 2-3mm
Der findes både værker som bruger Co2, og nogle der bruger en speciel tråd. med "indbygget" gas.

Var det mig ville jeg gå efter et brugt, af anderkendet fabrikat, såsom Esab Migatronis ol.

Jeg har selv en gammelt Migatronic co2'er som har tjent mig i over 40 år uden problemer.

Hej Jonas.
Kender ikke den model du der linker til, men har generelt ikke de store forventninger til de helt små og billige svejseværker.
Som jeg læser beskrivelsen af det, har det kun 2 indstillinger for svejsestrømmen, der vil jeg til en hver tid foretrække flere indstillinger, eller trinløs indstilling.

Tror ikke jeg vil sætte min lid til at svejse alt for kraftige materialer med sådan en maskine.
Om svejsning med "gasløs" rørtråd er bedre/nemmere end elektrode svejsning kommer vist også an på personen der svejser.

Som Je_ns også skriver, så vil jeg anbefale en brugt maskine af de mere professionelle mærker, men så er prisen nok også højere end de 1500kr du nævner.

Måske der er nogen herinde der har deres egne erfaringer med den nævnte maskine.

Mvh
Sømanden
Det er vist denne det drejer sig om: www.multikoeb.dk/co2-svejser-441/de...aske-p2428

Har en sådan cirka magen. Svejser man i ny og næ, i ikke for tykke matrialer kan den da gå an. De svejdsninger jeg kan producere holder egentelig udmærket, men ligner egentelig noget man kun kan producere med en alm. Co2 maskine liiige før flasken er tom.  Det sprøjter, sprutter og har svært ved at løbe ordentelig sammen. Lad mig i samme åndedrag fortælle at jeg ikke er nogen ørn med et svejseværk. 

 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvilke materialer påtænker du at svejse og i hvilken godstykkelse? En tommelfingerregel er 30A per mm godstykkelse.

I den billige end, synes jeg man får mere for pengene hos Biltema, f.eks. denne. Men det kræver selvfølgelig at man har sådan en i nogenlunde nærhed.

Kvaliteten er nok nogenlunde den sammen, men du kan indstille strømstyrken mere præcist. Hvis du skal svejse tyndplade så tror jeg du bliver glad for at kunne komme længere ned end 45A.

Med mindre du ved du ofte skal svejse ting med godstykkelse der er mere end 5mm, så ville jeg mene du godt kan klare dig med et 130-140A værk. Dels er der i privatboliger ofte ikke praktisk adgang til strømtilslutning der kan levere nok effekt (3-fase eller 1-fase/16A) og dels fylder og vejer de større svejseværk jo en hel del mere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis