cassettebånd på PC

Hej
Er der nogen af jer der har prøvet at overspille casettebånd til computer ???
hvis så - hvad brugte i så til dette ?? (software/hardware)
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har nok også lige et par hundrede kassette bånd der ville være rare at overfører til pc og måske brænde på cd, selvom jeg har hørt at cd-en er ved at gå ud til fordel fordigtale medier. Jeg ved man kan få en pladespiller der kan tilsluttes en pc, så måske er det den vej du skal gå,, og så tilslutte diin kassette båndoptager til pladespilleren ? Må lige indskyde at jeg ikke ved om der er stik til det, men lidt indgriben i kassen kunne vel ordne den sag.
Nåeh ikke andet, jeg havde nogle bekendte for år tilbage der boede i nærheden af Borup. Hans hobby var kassette bånd, der var bygget reoler fra gulv til loft i hele vægge, hvor der stod kassette bånd sirligt i farver. Jeg tror der var over 5000 stk. Og jeg spurgte engang hvad han ville bruge det til, det fik jeg aldrig svar på ?
Ok han havde da også noget af det bedste kvadrofoni anlæg der kunne opdrives dengang.

For det første så skal du have din kassettebåndoptager, tilsluttes pc'en med et passende kabel, som kunne være sådan et her.

www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?v...amp;type=0

Men så kræver det også et program, der han håndtere signalerne.

Det er længe siden jeg har lavet det, jeg brugte et program der hed Pineapple (staveplade) men måske din pc kan omsætte signalerne med de programmer der følger med.

Der findes også færdige løsninger, med båndoptager, kabler, og software.

som eks. her som er til USB indgangen på pc

www.coolstuff.dk/ION_Tape_Express

Hej.
For ikke så længe siden havde Aldi et sådant apparat.
Har iøvrigt en usb-pladespiller, og den kom med et kæmpemæssigt redigeringsprogram som går langt ud over min fatteevne, eller også er jeg bare for utålmodig, så hvis båndspilleren har noget tilsvarende kan du glæde dig

mvh

 varmetossen

Annonce
Jeg faldt lige over denne side:
http://www.wikihow.com/Transfer-Cassette-Tape-to-Computer#Preparing_to_Record

jeg kar kun skimmet med over den, men det ligner noget du kan bruge.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

http://www.avxperten.dk/adaptere/aktive-adaptere/kassettebaand-til-mp3-adapter-(usb-2.0).asp?gclid=CIK91vSooLsCFcVX3godkgIA7A
Hej allesammen
Takker for svar/link og prøver mig lidt frem når tiden er der til det
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej.
Har idag set en sådan afspiller i ALDI til kr 139,- tror jeg det var.

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis