Bodil har hærget min inddækning ved skorstenen ...

Hrmff..

Hun var ikke så sød ved min inddækning omkring skorstenen den gode Bodil.. Hun har vippet den bagerste inddækning op så at sige, og jeg tror næsten det må have stået og blafret lidt i vinden - det føles sært og nærmest lidt porøst det som har stået op. Billede taler vist bedre end min forklaring...

Jeg kan så ikke rigtig finde ud af om det bare er mig der er lidt hysterisk anlagt eller om jeg bare skal vippe det ned igen og finde en fornuftig måde at "klæbe" det fast på stenen under. Sådan per instinkt ville jeg skifte inddækningen, men det bliver nok ikke helt nemt at sælge til forsikringen at det hele skal skiftes

Nogen som rent faktisk ved noget om inddækninger (i modsætning til mig, hvis der skulle være tvivl) der har en holdning de vil dele?

Mange hilsner,
Carsten


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligner bly, så kan det godt flække, men svært og se.
En parform.. hmm, der ramte vi vist tungt udenfor min kompetence Jeg må vist lige en tur op og se lidt nøjere efter i morgen når der er lidt lys, og så en tur i Stark efter en rulle parform. Tak for forslagene!
der er tale om wakaflex eller bly. Lidt svært at se hvilken. Ligegyldigt hvilken af de to kan du sikkert nøjes med at lægge hånden ovenpå og trykke det på plads. Hvis der er tale om bly kan der være en revne, men kravl der op og se om problemet reelt er større end at trykke det på plads igen.

Giver ingen mening at skifte hele inddækningen.
Wakaflex, Tarcoflex osv.. er alle sorte på bagsiden, så kan kun være enten det gamle perform uden bitumen på bagsiden, eller bly som jeg er helt sikker på det er udfra det billede.

Pres blyet ned igen, gerne i en klat klæber/silikone, så er den fikset, tror ikke vinden har motioneret den så  meget blyet er revnet, er den det vil forsikringen sikkert tilbyde dig en dryplodning af blyet, frem for udskiftning til blyerstatning.
Annonce
han vil aldrig få udskiftet til bly igen hvis der er tale om en forsikringskade. Tvivler faktisk på den overhovedet ville blive loddet. Nok bare erstattet med wakaflex.
Så har jeg været oppe og kigge ordentligt efter... Koludabyg havde ganske ret, det var ikke motioneret nok til at revne - så jeg har klemt det godt ned i en klat silikone og så er den vist i vinkel Det er forøvrigt bly, det føles ihvertfald sådan og det er ikke et moderne hybridmateriale som wakaflex eller perform så vidt jeg kan se. Tak for alle de gode råd!
og lige til boso, jo forskikringen betaler også for rep i bly.
Du må nemlig godt udbedre skader i bly og erstatte med nyt bly, dog må en kompley ny inddækning ikke laves i bly.
Derfor kan man stadig købe bly.
og lige til sluppermand - nej forsikringen betaler ikke for at lave en ny i bly. Du må nemlig ikke udbedre skader i bly og erstatte med nyt bly. Bly må kun bruges i forbindelse med renovering af fredede ejendomme hvor det bliver stillet som et krav.

Jeg kender ikke en eneste blikkenslager der bruger bly i dag og dem kender jeg trods alt temmelig mange af.

Men det fremgår også af dine forsikringsvilkår at man erstatter til de byggematerialer man bruger i dag - eller noget i den dur. Jeg skal sige da at min gamle blyinddækning nemlig gik i stykker og der ville Forsikringen IKKE bruge bly igen jf. betingelserne.
og lige til sluppermand - nej forsikringen betaler ikke for at lave en ny i bly. Du må nemlig ikke udbedre skader i bly og erstatte med nyt bly. Bly må kun bruges i forbindelse med renovering af fredede ejendomme hvor det bliver stillet som et krav.

Jeg kender ikke en eneste blikkenslager der bruger bly i dag og dem kender jeg trods alt temmelig mange af.

Men det fremgår også af dine forsikringsvilkår at man erstatter til de byggematerialer man bruger i dag - eller noget i den dur. Jeg skal sige da at min gamle blyinddækning nemlig gik i stykker og der ville Forsikringen IKKE bruge bly igen jf. betingelserne.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis