Manglende varme

Hej

Jeg har fået installeret et Eurostar for 10 år siden og samtidigt fik jeg installeret to streng systemet i stedet for et en streng systemet.

Jeg har problemer med at få varme på alle radiatorer.

Rørene som er blevet installeret er 15 mm tykke, er det den rette dimension?

Håber at få et svar.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Max
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Det kan være luft i systemet der driller, er det kun enkelte radiatorer, kan det være termostaten, der hænger.(afmonter termostathovedet, og motioner den lille blanke stift)

Du kan også hæve fremløbstemperaturen, og eller sætte mere fart på cirkulationspumpen (hvis den har den mulighed)

mvh jens

Tja, nu ved jeg ikke rigtig hvad Eurostar er. Men det er egentelig også ligegyldigt.

Du er super fedtet med oplysninger omkring dit anlæg.
Starter lige lidt stille op.

Hvilken pumpe er der på anlæget og hvordan er den sat op hvis det er muligt. ??
Hvor lange er "rørene" ud til de radiatore der ikke vil varme ??

Endelig, er der blandet noget fandens gulvvarme ind i systemet ??

Så kan vi tage den der fra.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif

Det er et Bosch Eurostar vi har (naturgas).
Cirkulationspumpen hedder Bosch UPS15-35/35

Vi har haft en VVS mand ude som skruede op for cirkulationspumpen.

Vi fik at vide da vi fik installeret fyret at det var i stand til at varme et hus op som var 3 x større end vores som er 100m2. Fyret har aldrig fungeret optimalt.

Vi sløjfede to radiatorere og fik lavet el-gulvarme for ikke at belaste fyret så meget, så der er ikke gulvvarme med i systemet.

Rørene fra fyret til de radiatorer som er længst væk er 7 meter.

Med venlig hilsen
Max

Skrevet af maxf på 03 dec 2013 19:48
Hej Leif

Det er et Bosch Eurostar vi har (naturgas).
Cirkulationspumpen hedder Bosch UPS15-35/35

Vi har haft en VVS mand ude som skruede op for cirkulationspumpen.

Vi fik at vide da vi fik installeret fyret at det var i stand til at varme et hus op som var 3 x større end vores som er 100m2. Fyret har aldrig fungeret optimalt.

Vi sløjfede to radiatorere og fik lavet el-gulvarme for ikke at belaste fyret så meget, så der er ikke gulvvarme med i systemet.

Rørene fra fyret til de radiatorer som er længst væk er 7 meter.

Med venlig hilsen
Max

Jo ja og ok Max. Nu findes en Bosch Eurostar så vidt jeg lige kan skimme i flere forskellige størrelser, så der skal vi nok også lige høre typenummeret på sagen ???
 
Og et hus på 100 m2, skulle en kedel på 10 kW sagtens kunne varme op, forudsat der er glas i alle vinduerne. Gider ikke engang at spørge til om det er isoleret.  I mit skimmeri erindre jeg at have set 16 kW som den mindste kedel i fuld ydelse. (Kan jo være en der er mindre.) At i så ydermere har fået sløjfet radiatore og lagt EL gulvvarme (el er den dyreste form at lave varme på i DK) ind for at kunne holde varmen i resten af hytten. Ærlig talt, er fuldstændig målløs.   

Hvis det var mig pop til mig, fik de folk du har gående og servicere det anlæg en blank fyreseddel da de syntes fuldstændig ukompetente til opgaven.

Men så må vi jo lige se på hvass der er at gøre med hvad der nu er til stede. 

Det er også lidt svært med data på pumpen, men den burde kunne klare cirkulationen hvis de 35 står for 35 W. Det  springes der også lige over foreløbig.

Bliver så nødt til at spørge om hvor høj fremløbstemperaturen er på anlæget ???

Du må hjertens gerne kommentere på mit tænken høwt.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej med jer

Jeg tror de 35 står for Kpa, dvs løftehøjden af pumpen. Det meget usandsynligt at pumpen ikke kan klare tryktabet på trods af at den ikke er så stor.

hvor mange radiatorer drejer det sig om.

Måske kan du prøve at indregulere anlægget. 
Skru termostaten af radiatoren og drej på ventilens skive med nr.- forudsat at disse er installeret. Start med den første fra  fyret og knib dem helt ned, derefter forsættes til du når den fjerneste radiator.

I gl. et-strengs anlæg er der normalt ikke mulighed for forindstilling.
Annonce
Jeg håber godt nok, at der en noget jeg misforstår!
Man sløjfer da ikke vandbårne radiatorer til fordel for el-gulvvarme, og slet ikke for at aflaste sit nye gasfyr, som er tre gange så stort som der er behov for.

Hvis jeg har forstået dette ret, så har du den største tumper af en rådgiver jeg kan forestille mig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Enig med Chr. og Nitter din rådgivning er fejlagtig og er det ham der også har lavet anlægget, er det sikkert heller ikke lavet optimalt.

Få en troværdig håndværker ind forbi og kig på anlægget, de penge er sikkert godt givet ud, dog surt du har hørt efter hvad han har fortalt dig, for det er helt galt at skifte fra vandbåren til EL.
fremløbstemperaturen er 60 grader, men jeg undre mig over at knappen som man kan justere fremløbstemperaturen har et mærke med "E" hvor fremløbstemperaturen er 75 grader "E" står for økonomi og hvordan kan det være man kalder det økonomi når man sætter temperaturen på 75 grader forhold til fx 60 grader.

Jeg har fundet manualen her på nettet. Det er naturligvis den model som bruges til naturgas som du skal kigge på.
www.bosch-climate.dk/files/201107061140200.9. Eurostar ZSE 24-4 MFA.pdf

På forhånd tak.
Ja ok. Kedlen kan levere over 20 kW, såå der burde kunne være varme til et eller to nabohuse af samme størrelse også. 

Har du styr på hvad trin cirkulationspumpen står på ??

Står den på trin III og fremløbstemperaturen er 60 grader burde der kunne blive så varmt i hytten at det ligefrem føles ubehageligt.

Hvordan regulere du temperaturen i de forskellige rum ??

 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har lige læst lidt i din manual. Forskellen på ECO og komforddrift står på side 18 til højre forneden. Temperaturene der er nævnt, studser jeg også lidt over uden at kunne finde noget sammenhæng. Det er nok lidt nemmere at greje med manualen i den ene hånd og kedlen i den anden.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis