Er denne noget værd mon?

Hej

Kunne godt bruge en ny pressetang og faldt derfor over denne: http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Tanger-og-Sakse/Pressetang-71604/

Hvad er forskellen på den og andre man kan finde til omkring 1500,-? Sagt med andre ord - er den noget værd mon?

38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får altid hvad du betaler for, og kvalitet koster penge ofte mange penge. Men til lidt hobby arbejde er den sikkert udmærket.
Den kan du overhovedet ikke slide op i din fritid.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg vil da godt høre hvad du bruger en tang der starter ved 6 kvadrat til derhjemme ?

Til den størrelse tang, skal du jo huske at købe de rigtige sko/muffer, der jo forskel på 6-kant-pres og rund-pres...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik: Skal bruge den til nye kabelsko til mine batterier!

Nitter: Så du mener jeg roligt kan købe nævnte tang, og regne med den virker nogenlunde?

Tak for svar so far!
Annonce
Hvis du bare skal have monteret kabelsko på dine batterier, så varm kabelskoene op med en gasflamme og tilsæt noget loddetin, så holder det indtil du ikke kan tygge et blødkogt æg. Desuden medfører denne metode, at du kan skille det ad igen. Du sparer desuden udgiften til en pressetang, som du (måske) kun skal bruge meget få gange.

fase
I min verden er den ikke noget værd.

For at lave en ordentlig godkendt presning skal kabelsko og presseværktøj være samme system - altså samme fabrikat - og det er du jo langtfra sikker på.

Så vil jeg hellere til det begrænsede du skal lave bruge Fabrins metode - selvom den heller ikke er den bedste .

Det bedste er certificerede kabelsko og dertil hørende presseværktøj. Men det er urealistisk til små LDS-opgaver, det koster kassen.

Det er vigtigt at forbindelsen er i orden - ellers stiger varmeudviklingen i forbindelsen med strømmen i anden.

Tro mig - jeg har set tavler med dårlige forbindelser, der brændte tavlen af - men det kunne jeg holde foredrag om - så stopper her

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af kimsekamse på 28 nov 2013 13:18
PinkHenrik: Skal bruge den til nye kabelsko til mine batterier!

Nitter: Så du mener jeg roligt kan købe nævnte tang, og regne med den virker nogenlunde?

Tak for svar so far!
Jada sagtens. Men jeg tillader mig nu også og blande mig i koret, angående og købe en dyr tang til den lille opgave. Du kan klemme de sko på med en papegøjetang eller i en skruestik fulgt op med en bette hammer, eller naturligvis tinlodning. Mulighederne er mange, grænsende til utallige.  

Spild hellere de pengene på en glad aften i byen i stedet.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 28 nov 2013 14:34
  Du kan klemme de sko på med en papegøjetang eller i en skruestik fulgt op med en bette hammer.

Der drønede vi lige ind på fuskernes og klamphuggernes banehalvdel

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 28 nov 2013 15:02







Der drønede vi lige ind på fuskernes og klamphuggernes banehalvdel












EISO du har fuldstændig ret. Det kræver professionelt værktøj til de strømstyrker, der her er tale om. Og det koster i den grad (tusinde kr.) kassen.

Lodning virker udmærket, hvis der er lavet rigtigt.








fase
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis