Intet fundament under badekar

Hej,

I et værelse tilstødende vores badeværelse ville jeg montere et nyt gulv. I den forbindelse kan jeg konstatere at lidt af fundamentet og væggen mod vores badeværelse var fugtigt.

På den anden side af væggen er der et badekar. Stålbadekar som er muret op og med små klinker. Jeg tænkte at enten er der noget utæthed ved afløb eller vandrør/armatur. Så jeg laver en mindre hul i væggen for at inspicere og kan konstatere at der ikke er noget betondække under badekaret. Der er udelukkende noget fugtigt grus og lidt spredt isolering.

Huset er fra 1970. Er det det en sag for min ejerskifteforsikring eller er/var det lovlig praksis ?

Takker.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal selvfølgelig være tæt, men at der ikke er beton under karet, tror jeg ikke er ulovligt.

Men prøv da forsikringen, du får højst en nej.

Hej.
Det er set mange gange at et badekar bare tømmes over et gulvafløb uden fuldstændig gennemføring fra kar til afløb.
Lovligheden ved jeg ikke noget om.

vh

 varmetossen

Mit badekar var sat i lecanødder. Det var fra slutningen af 70'erne. Så det har nok været ganske normalt på den tid.

Jeg havde en håndbruser ved mit badekar. Når den blev brugt, og man fik sprøjtet lidt på vægen, løb vandet ned og ind bag fugen mellem karet og vægen. Man kunne dog kun se, at der var en revne, når der var vand i karet og det blev trykket ned, så da jeg opdage fugt, kunne jeg i første omgang ikke finde synderen. Det fik en gang silikone indtil og det holdt indtil jeg rev badeværelset ned.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis