Greb til gamle vinduer - kan de skaffes?

Hej alle,

Jeg har købt en hus, hvor vinduerne alle har greb som på det vedhæftede foto. Der er en del af dem, der er knækket og i tilstandrapporten stod der, at det nok ville blive vanskeligt at skaffe erstatninger. Er der nogle af jer kloge hoveder, der ved om de kan skaffes eller hvad det er for en type?

Tak for hjælpen,

Kristian


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kristian og velkommen på siden!

Prøv om du kan finde et greb på www.centrum-beslag.dk , han har mange greb. Måske ikke lige det du har afbilledet, men evt. et brugbart. Det, du har vist, ser godt nok ud til at være af ældre dato.

fase

Et noget ældre af slagsen.

Det ligner til forveksling et IDI dørgreb som sidder i en' firkantet stang/bjælke ca. 7-8 mm i kvadrat, som i en alm dør.

Vil tro du kan bruge et ganske alm. dørhåndtag, som ikke koster alverden.

Genbyg som linkes til ovenover til 37,- kr. for 2 stk.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Eller http://www.carl-ras.dk/

Men prøv at skrue et af, og læg et billede op. Så er det lidt lettere for os at se, hvordan det ser ud. Hvis det f.eks. sidder på en firkantet stang, så kan et almindeligt dørgreb sikkert bruges.

Beslaget ligner i øvrigt det, som sad på mine gamle vinduer. Her var grebet dog i metal, så du skal ikke udelukkende kigge efter plast.
Sådan her ser det ud. Der er ingen firmanavne eller anden tekst på det og håndtaget ser ikke ud til at kunne fjernes uden at ødelægge noget. Det virker til at hele beslaget skal udskiftes?


Prøv at sende spørgsmålet til CarlRas og vedhæft det sidste billede, evt. påført nogen mål.

CarlRas kontakt

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af Regmos på 22 nov 2013 18:29
Prøv at sende spørgsmålet til CarlRas og vedhæft det sidste billede, evt. påført nogen mål.

CarlRas kontakt
Jeg har sendt en forespørgsel afsted.

Centrum-beslag og genbyg så desværre ikke ud til at have noget, der matchede.

De er 95mm høje, 26mm bredde, 22mm dybe og skruehullerne er 80mm fra hinanden. Tungen sidder 10mm dybt og er 40mm.

Tak for hjælpen indtil videre allesammen.

Mvh

Kristian

Kan det grå håndtag ikke afmonteres, måske der går en låsestift igennem, eller der er en lille Unbrako skrue.

Firkanten kunne godt ligne noget, hvor et dørhåndtag kunne bruges til.

Så dan et sæt koster kr. 50 (kan sikkert findes billigere?)

www.bango.dk/doergreb-coupe-graa-plast-201012/

Man kunne sikkert godt skære enden, der er tyndere af.

Ja, jeg vil også tro, at man kan lave noget med et dørgreb.
Har du ikke et af dem som er gået i stykker, hvor du kan se, hvordan metaldelen der gåer ind i plasten ser ud?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis