Skift af pakning i Grohe Atlanta

Hejsa LDS'ere,

Jeg er den lykkelige indehaver af ovenstående vandhane, sådan en her: http://www.byghjemme.dk/images/togrebs-batteri-t.jpg

Og den er desværre begyndt at lække fra omskifteren når man tænder for vandet. Jeg tænker at det bare er en pakning der skal skiftes, men jeg kan ikke se hvor jeg kan skifte den pakning henne. Jeg har haft selve halsen af hanen, men man kan ikke komme til noget der, og jeg er lidt bange for at rode for meget med det, så jeg ender med at så uden bruser. Hvis der er nogen der ved hvor man lige skal lirke for at komme til pakningen, så ville det være en stor hjælp!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Uden at være sikker så medmindre der er noget du kan skrue eller trykke på på omskifteren,
så skal den nok bare trækkes af så kommer du nok ind til der hvor den er utæt.

Hilsen Jan

P.S. Husk at lukke for vandet

Er det denne her hane du har?

Er det tilfældet, så skal proppen, med rød/blå markering, pilles op med en lille skruetrækker eller lignende, så sider der en skrue under, der holder håndtaget fast.

Tak Je_ns,

Jeg fik pillet det ene håndtag af, og ganske rigtigt sidder der også en skrue under det. Såvidt jeg kan se dog, så har det inge indflydelse på omskifteren i midten? Eller skal jeg demontere begge håndtag, og skruerne under dem, for at kunne hive omskifteren ud?
Skrevet af Picarro på 28 nov 2013 14:13







Tak Je_ns,















Jeg fik pillet det ene håndtag af, og ganske rigtigt sidder der også en skrue under det. Såvidt jeg kan se dog, så har det inge indflydelse på omskifteren i midten? Eller skal jeg demontere begge håndtag, og skruerne under dem, for at kunne hive omskifteren ud?

Jeg havde ikke lige set, det var omskifteren du skulle have af.

Så hjælper det nok ikke at afmontere de andre

Prøv at kikke på den exploderede tegning her, det ser ud til den bare skal "hives" af-

www.grohe.com/dk/13360/sog/sogeresu...;color=000

Klik på, Eksplosionstegning/reservedelsliste, nederst på siden.











Annonce
Det er en lidt utydelig tegning (kombineret med mine bebrillede øjne), men ligner det ikke en lille (unbracho?)skrue i bunden af omskifteren.

   


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Ja det lignet da en lille Unbrako skrue, så mon ikke det er den der holder håndtaget fast.

I guder det er besværligt det her.

Jeg fik skruet den lille skrue ud, men skifteren ville bare ikke ryge af. Så pillede jeg tuden af hanen, og kunne se at der sad endnu en skrue. Denne fjernede jeg også, men til ingen nytte! Den sad stadig fast. Så tænkte jeg at der nok var noget metal som var irret fast et sted i hanen, så jeg tog en stor skruetrækker og tvang ned i mellemrummet mellem skifteren og vred lidt. Så fik jeg den skisme af! Sammen med halvdelen af den plastik-pal der sidder og er gennemgående. Så nu står jeg med en vandhane hvor omskifteren er knækket af, og dog kun lige kan bruges. Og så lækker den stadig.

Magen til lort skal man da lede længe efter.

En ny omskifter som reservedel koster 469 dask, og når man kan få en helt ny vandhane for 1100 giver det ikke den store mening at skifte omskifteren ud. Hvis der er nogen der ved, hvor man kan få sådan en omskifter til mindre penge, så ville jeg da blive lykkelig.

http://www.alt-vvs.dk/grohe-rep-saet-t-grohe703605104.html
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis