Keramisk sten i stykker??

Hej.

Jeg har sådan nogle sten her i mit fyr http://www.vvs-eksperten.dk/index/orl-n-keramisk-sten-2stk-25-kw-p6403

men siderne er ved at være væk. 
Er det noget som har noget specielt at sige hvad ang. forbrænding og forbrug???
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis det er siderne, ville jeg hakke de gamle af og sætte nye sider i med ildfast sten og lade bunden være, hvis den ikke fejler noget (ud fra prisen, som jeg synes er voldsom).
Dette er at ude at kende fyret, men ud fra billeder.

mvh

 varmetossen

Kan det godt være derfor at jeg ikke rigtig kan få gang i fyret...???
Hej.
Ja, men som sagt kender jeg ikke adgangsforhold osv. men er det til at komme til at skære eller hakke det medtagne væk og sætte noget nyt ind, der koster få kroner i forhold til det originale, så vile jeg gå efter det.
Det ser ud til, det er nogle U-formede enheder, der er sat ind, så derfor kunne det måske være en mulighed bare at skifte væggene.

mvh

 varmetossen

Skrevet af the_partyman på 19 nov 2013 20:41
Hej.

Jeg har sådan nogle sten her i mit fyr http://www.vvs-eksperten.dk/index/orl-n-keramisk-sten-2stk-25-kw-p6403

men siderne er ved at være væk. 
Er det noget som har noget specielt at sige hvad ang. forbrænding og forbrug???
Det eneste der sker er faktisk følgende:

1. Din underforbrænding vil på ingen måde køre optimalt, derfor skal der meget mere pind til.
2. Du ødelægger din kedel på sigt, ved der sker utilsigtet opvarmning af jernpladerne i efterforbrændingsrummet.

Til Klaus: Stenene står i en færdigudviklet og godkendt kingsize udgave af din raket.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg siger rigtig mange tak for svaret....

Må ud og ha' købt nogle nyt sten i morgen... 
Hej.
Jo, jeg kan heller ikke se, om materialet er keramisk eller skamol eller lign, men jeg kan stadig ikke se det kan skade at erstatte det forvitrede med noget tilsvarende.
Og min kører iøvrigt fortrinligt med glasset ovenpå og konstrueres nu med en glaslåge
og keramisk brændkammer.
Undskyld - ikke for at stjæle tråden

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis