Efterisolering af loft - Kan det svare sig?

Hej alle!

Jeg havde en plan om at efterisolerer vores loft, da jeg troede vi "kun" havde 145 mm liggende i forvejen - Nu har jeg set ordenlig efter, og konstateret at der er 195 mm - Jeg vil supplere til 300 mm, men har nu prøvet div. beregningsprogrammer hvor den viser en årlig besparelse på 250 kr., når der er 55 kvm loft og fjernvarme i huset.
Mit spørgsmål er nu - Kan dette passe? - Så er der ikke mange penge at hente ved en udgift på ca. 2000 kr. i materialer osv.....
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan godt passe.

For ikke så mange år siden, sagde man at over 300mm var rent spild af penge i isolering, det er kun af hensyn til CO2 koter man isolere mere som man gør i dag, og ikke for besparelsen i varme.

Og det bliver bare værre med de nye krav.
Det er jo som man tager det. Det er jo "kun" en tilbage betalingstid på 8 år. Det nok ikke noget der mærkes i budgette, men det kan da godt betale sig, hvis man selv har modet på at gøre det. Så kan man jo samtidig sikre sig at alt det gamle ligger pænt og tæt
Ja, med levetiden på den isolering med ligger, kan det altid betale sig at efterisolere hvis man har under 300mm isolering i forvejen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis