Støbe gulv i Baderum med jordfugtig beton

Hej,

Vi skal inden længe i gang med at lave vores baderum om, og skal i den forbindelse have etableret gulvvarme. Jeg har nu kigget på mange tråde vedr. støbning af gulve, og er kommet frem til at den nemmeste og måske bedste måde for os vil være at anvende en jordfugtig beton korn 0.8 til hele gulvet. Det vil jeg nemt kunne arbejde med, og få etableret fald til undrain i brusekabinen i en og samme omgang. Kan nogen be- eller afkræfte om det ikke er den bedste/rigtige løsning.?

Baderummet er 3mx2m

Fremgang: 
1. evt. 0.2mm plast mod Radon limet op af siderne?

2. 300mm isolering (sundolitt 2x150mm),

3. Lidt opløftet 1-2cm rivnet (ø6mm)

4. ø16 pex slanger monteret fast på rivnet. 30cm mellem slanger, og 15cm fra væg.

5. 8cm jordfugtig beton (ca 10cm totalt til top af fliserne) 2 grader fald mod Undrain. Resten af baderummet skal være plant, og går ud i et med samme fliser i gangen. Altså unden opkant ved baderumsdør eller til brusenicen.

6. Grunder, gummikant i vådzone, membran, fliseklæber, filser mm... 
 
Der står dog bare ikke meget om baderum og Jordfugtig beton, men kan se at man i en enkelt video på nettet anvender det. Derfor er jeg lidt i tvivl om det er den "rigtige" løsning i et baderum.? Det ser dog noget nemmere ud end med almindelig beton og derefter slidlag.

mvh.. Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. ville jeg droppe da vådrumssikringen er tæt nok, vil du dog anvende den alligevel, så lægges den langs kanterne på på isoleringen.

4. ø20 er både billigere og mere effektive.

Eller er det korrekt ja.

Skal selv i gang med samme omgang, dog på betondæk mod kælder, det bliver også udstøbt i jordfugtigt beton.
Tak for svar... Jeg øger tykkelsen til Ø20 og dropper plasten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis