Højtryksspuler vil ikke spule/rotere

Hej
jeg har en højtryksspuler/renser, der efterhånden ikke gider spule ret meget. Den er omkring et år gammel og hedder Nilfisk og noget m 120(der er mørkt). Der kommer ikke ret meget vand ud af røret og slet ikke nok til den lille dyse kan rotere. jeg har renset 'snuden' og skyllet hele systemet, der var intet snavs. Jeg har også haft påløbsslangen af og renset filter,selv om der ikke var noget skidt i. den får masser af vand, jeg prøvede endda at sætte trykket op på vandværket, det hjalp heller ikke. Er den i stykker eller er der noget jeg har overset? Der er garanti på endnu, men hvis det nu er en fejl 40, så vil det jo være ærgerligt at indlevere den.
Hjælp, jeg skal være færdig med at rense gården før der kommer frost.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min gør det samme, og det hjælper for det meste at give den et dask medens der er tryk på.
Hej Jørgen
Nilfisk gav svaret. Dysen, der roterer er en kugle i et rundt kammer, m noget sporing. Når spuleren er slukket, ligger kuglen løst, og der er plads til at der kan komme lort i sporingen, som så enten sætter sig fast eller slider sporingen,-og så har vi det omtalte problem.
Så når man lægger lansen fra sig, skal man ikke fristes til at stille den op ad væggen, men lægge den fladt på gulvet.....Eller gå hen til apparaturet og anbringe den i den dertil indrettede holder. Så løsningen er at købe en ny næse til 132 kr og passe godt på den.
Mth
Helle på Møn, der har fået ny havneplads...lige ud til havet og tømmerhandlen ;-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej.
Så fik du mig alligevel op af sofahjørnet, hvor jeg ellers er ved at lave hule for vinteren
Min højtrykspuler ( vi skal også snart have puleand og pulegrød når julepisserne indtager arenaen ) cc: Rune T. Kidde, der desværre ikke er med os på dette plan længere.

Nå , til sagen. Sådan een har jeg også stående med samme skuffende ydelse efter et par gange, så det var kill or cure.
Jeg dryppede nogle dråber 30% saltsyre i dysen, opretstående i køkkenvasken, ventede 5 min. og skyllede den, og spulede så to fliser i gården, og de er ret store, med perfekt funktion.

Så jeg lægger 132kr i ølkassen

Godt med havnen

mvh

 varmetossen

Fedt Klaus, så fik du også jaget mig ud i mørket efter saltsyre. Og mens jeg venter på at miraklet skal indtræffe, så begynder jeg på presseknive i børnestørrelser...Så jeg håber jeg kan lave nogen pulegaver som julepisserne kan aflevere til små børn rundt omkring ;-).
Jeg købte lige et par nylonplader,60*40* 5 til at stanse på, det hjalp gevaldigt på kvaliteten. Nu mangler jeg bare en afbryder...
Vi ses
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

He he, så spules der på bedste vis. Tror næsten, at den er bedre end da den var ny.
132 kr sparet!


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Annonce
Det må jeg lige prøve også !
Og så et rigtigt Håndværker råd fra de goe gamle dage, da skomageren stansede sine flekker ud selv. Det foregik på en stor hånd og fodbetjen presse og da vi unger var gamle nok til at nå håndtaget, fik vi hele 5,00 kr. for at stanse en hel plade nylon flekker ud, svarende til mellem 100 og 200 styk alt efter størelsen. Det tog os en eftermiddag og så var der til lakridser. Det jeg vil frem til, var den blok vi pressede ned i mod, den bestod at firkantede egetræs klodser der var spændt ind i en jern ramme, så stanse jernet trådte på endetræet, det gav knivskarpe kanter.
Jørgen spændt på om din spuler nu også spuler.
Jeg tror at viskositeten for nylon og egetræ er tæt på hinanden
Min nylonplade har så den fordel at den ikke giver splinter..
Er flekker såler?

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Endetræ på eg splintre ikke, nej Flekker er hæle også kaldet bagflekker, og det var tider. Min Far tog 7,50 kr. for en reperation med nye dameflekker af nylon, de holdt sjældent tre dage når pigerne gik udendørs i deres stiletter, så kunne de få stål flekker for 9,50 kr., der i virkeligheden var af messing og forbudt fodtøj på arbejds pladser med parket gulve og ægte tæpper. Min Far fik engang berenet hvor meget en kvinde på 50 kg. trykkede med flekkerne hvis det var 10 mm, Sid ned !
5 ton.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis