højttaler hylde

Her er min ide. en hjørnehylde der er mellem 55 og 70 mm høj og hul. fronten udstyres med højttalere og knap til volume og til basjustering samt en tænd og slukknap til en ledning med udtag. her ved jeg ikke hvad jeg kan finde som er pænt. overvejer lidt et fuga underlag FUGA UNDERLAG 1 MODUL HVID - Best.nr. 7036

med en sådan på FUGA AFBRYDER ENKELT KOKSGRÅ - Best.nr. 1481 og så sætte en forlængerledning i denne og bruge til eltingene. det fungerer jo som en forlængerledning med tænd sluk på, men ved ikke om jeg lovligt må lave en sådan, men tænker det er forsvarligt nok. uden på højttalerne men indenfor volumenknapper og lignende vil jeg sætte fint net på. så lyden kommer ud, men højttlaere er gemt lidt væk. der skal også være basport i fronten. bassen sidder fast under hylden. hvad tror folk vil det virke- dropper iøvrigt nok de fuga og sætter en forlængerledning med tænd sluk fast under hylden, så den sidder usynligt
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder som en sjov og anderledes ide.
hvis det var mig ville jeg nok dele kassen op i mindre rum som passer til de givende højtaler enheder.
som afbryder ville jeg nok bruge en forfra dåse (http://www.elvvs.dk/p/fuga-daase-for-isaetning-forfra-1-m-742663/)så afbryderen blev plan med din plade,eller alternativt bruge en mindre afbryder som foreksempel denne (http://www.matronics.dk/Kategori/El-materiel/Afbrydere-kontakter/Produkt/Rund-Afbryder) og så måske en apperat stik til til 230V (http://www.discosupport.dk/apparatstik_han_kabinet)..
tja og når nu var igang kunne du jo lave et så det med et lille mini jack stik (http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=13909)så det bare lige var plug and play hvis man kom med en anden computer
bare et par forslag.

god arbejdslyst


skal da endelig ikke undskyled for links, jeg er enig med dig,det er fedt at se. min ide med et underlag var at sætte det fast i en klods inde i hylden så kontakten flugter med forsiden
skal da endelig ikke undskyled for links, jeg er enig med dig,det er fedt at se. min ide med et underlag var at sætte det fast i en klods inde i hylden så kontakten flugter med forsiden
hmm vælger jeg ideen med at føre en ledning fra vægudtaget op i hylden, hen til fronten og i min fugaafbryder og videre tilbage i hylden og op i toppen at ligge bagerst hvor den ender i en fordelerdåse er det så lovligt??? og hvad materiale skal hylden laves i? jeg tænkte to korte sider i høvlet forskalning, den lange del der udgør den synlige kant forfra skal så være i aluminium på 1,5 mm og bunden i det samme. toppen må godt være i tykkere materiale. evt i 5 mm mdf. men vil der være risiko for stød eller lignende gennem aludelene. er det bedre fronten er i acryl og med alugitterforan højttalerne (og hele fronten faktisk) og bunden i 5 mm mdf som toppen.

hvorfor skal kassen opdeles i de 3 rum (højttaler 1, bas og højttaler 2)
Annonce
her er et billede af mit nye problem. volumenknappen til bassen og udtaget til højttalerne sidder påloddet printpladen ved siden af hinanden. hvad faen gør jeg lige ved det. jeg vil jo gerne have alt højttalerværk koblet sammen i hylden (som principielt set er en trekantet kasse på 60 * 60 * 85cm og ca 8-9 cm høj). på fronten skal der så sidde en tænd og slukknap til strømmen til både højttalere, pc og en evt blæser. samt volumenkontrol til højttalerne og til bassen samt en basgang. på toppen af hylden (inde ved hjørnet) skal der så ligge en strømskinne (der tændes og slukkes via fuga kontakten på fronten) hvor pc og højttalere er sluttet til i.


Nå men problemet er som beskrevet volumenknap til bas og udtag til højttlaerne er placeret ved siden af hinanden på printpladen, så hvordan løses dette.
Hvad med en simpel forlængerstang på potmeteret?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

gider du forklare det nærmere. skal nok være en hæjttaler for dummies beskrivelse, da jeg aldrig har prøvet noget sådan før
lod demm af printet og forlæng med ledning.
Selve hylden ville jeg lave i mdf (velegnet til højttalere) og så evt blot lime aluplade på fronten :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Forresten en ganske god ide du har der ;-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis