Hjælp til skydedøre i indhak i gang.

Hej!

Vi har et større gangareal delt op i sektioner. Dette giver flere indhak, som vi er overbevist om kunne udnyttes bedre.
Vi kunne godt tænke os at lukke nogle af indhakkene af med skydedøre, så rummet inde bagved, kan benyttes som pulterkammer, men vi er helt grønne på område og håber på at vi kan få nogle gode råd fra Jer.

Området på billedet er 122cm bred og 232cm høj - hvad er bedst at gøre og naturligvis mest økonomisk?

På forhånd tak for hjælpen - og undskyld rodet!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan jo købe skydedøre på special mål, mange steder nu. De koster godt nok en del. og ellers kan det jo bygges selv. Det er måske muligt at google sig til nogle artikler.
hov, nu jeg kigger nærmere på billederne. Der er da ikke plads til en alm. skydedør? Hvor skulle døren køres hen når der åbnes? Så kunne man bygge en gips væg op, og sætte en dør i.
Tak for svar.

Vi havde selv tænkt på en gipsvæg med en skydedør, da bredden jo som nævnt kun er 122cm, men vi er helt på bar bund omkring fremgangsmetoden.

Ville det bedst kunne betale sig at bygge en gipsvæg helt op til loftet og deri isætte en skydedør i normal dørstørrelse?
Egentlig tror vi en gipsvæg måske er over kill, da det jo egentlig skal fungere som et større skab og ikke et decideret lokale.
Ville man kunne lukke det af med en plade af en art og montere en skydelåge derpå?
Annonce
Du får ikke mere end maks, halvdelen af bredden på hullet som effektiv åbning med en skydedør.
Skydedøren forsvinder jo ikke fysisk bare fordi du kører den til siden. Den skal kunne være et sted ved siden af hullet, og det ser ikke ud til at være muligt.
Sæt dog almindelige døre i. de behøver vel ikke at skulle stå åbne i længere tid ad gangen.

Herlige steder at sætte ækle børn ind i, når de skal i skammekrogen!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hmmm ktm, det kan du godt have ret i. Det virker bare så voldsomt med en kæmpe dør i det lille område.
Skrevet af ktm på 12 nov 2013 22:05

Herlige steder at sætte ækle børn ind i, når de skal i skammekrogen!!
Nej. Der går alt for meget af pladsen tabt, når der skal opsættes den nødvendige lydisolering. Rummet skal også være stort nok til at svigermor kan proppes derind.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Andajoniken,

Jeg ved godt at denne tråd har et halvt år på bagen, men jeg har netop oprettet en bruger herinde på LDS, og jeg faldt over dit indlæg. Har du fundet en løsning?

Mvh. Alexander
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Decoslide: den plads ude i siden er ganske fin til reklamer. vi har mange sælgere her som regner med de kan reklamere gratis ved at oprette en profil, men den går ikke.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis