Fyldning af krybekælder

Hej

Jeg har læst og læst, men synes ikke rigtig jeg kan kan tage en beslutning 

jeg står i den situation at jeg har købt et hus fra '67 og vi ønsker i tre af værelserne at lave gulvvarme. Efter at have fået åbnet op til krybekælderen kan jeg konstatere at jeg har ca. 70cm at gøre godt med og jeg er i tvivl om hvad der er den bedste/nemmeste løsning  Der er så vidt jeg kan se et rigtig fint og plan beton lag nederest. 

Min første tanke var bare at smide rigeligt sundolitt i, et beton lag med gulvarmen i også lægge gulvet på dette, men så snakket vi jo et rimelig tykt lag sundolitt. Jeg har kunnet finde et indlæg hvor der var en som arbejde i ca. 600mm sundolitt og der havde sundolitt selv udtalt at dette godt kunne lade sig gøre men at de anbefalede at man bruge minimum S80?

Ellers skal jeg køre noget sand på, men jeg kunne også se at nogle anbefalede at bruge Leca?

Hvad kan i anbefale? Det skal nævnes at jeg er gerne betaler mere for at gøre det nemmere for mig selv, da vi ønsker at blive "hurtigt" færdig med projektet så vores børn kan komme på plads på deres værelser 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Har selv brugt Leca, det er væsentlig nemmere at håndterer end sand.
Derudover isolerer det også bedre end sand.
For ikke at Leca'en skal blive trykket op i Sundolitten kan du lægge filtdug ud oven på Leca'en.
Dog, hvis det var mig, ville jeg lægge min 400 mm Sundolitt.

God arbejdslyst.

mvh
gsh
Okay, jeg har ikke tænkt mig at spare på sundolitt da det er nu jeg har muligheden og det ville være surt at lægge for lidt. Jeg er egentlig mest i tvivl om 600mm sundolitt rent teknisk er muligt

Hvordan er m3 prisen på leca? På niveau med sundolitt eller? 

Er det de stort (10-20mm) jeg bør bruge?
Hej

Det er sket meget med prisen på Sundolitt og Leca på det sidste.

Leca ca 1200-1400 kr/m3
"Flamingo" styrke 60, ca 600-700 kr/m3 og styrke 80 ca +7,5%.

Konk. Det kan slet ikke betale sig at bruge Leca.

Om det så bør være styrke 60 eller 80 ved jeg ikke, dog isolerer styrke 80 bedre end 60.
Det afhænger også af med hvad og hvor er bedst tilbud/pris.

mvh

gsh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis