Flytning af køkken - 4.sal - 'nyt' afløb?

Vi kunne tænke os at flytte køkkenet i ny lejlighed.

Der er pt et lille køkken i den ene ende af lejligheden. Vi kunne tænke os et køkken alrum i midten.

Kan man bruge en gammel skorsten som ingeniørgang til nyt afløb? Hvad kræver det?

Kan man bruge køkkenkværn og pumpe og pumpe afløbet i den eksisterende faldstamme (ca. 6 m væk).
Hvad så evt med opvaskemaskine?

Skal vi glemme at flytte køkkenet eller er der andre muligheder? (underboen er ikke interesseret i synlig afløb hos dem)


Mvh
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ihvertfald under ingen omstændighedde bruge skorstenen til andet end den er beregnet til.
Det tvivler jeg stærkt på at han får lov til, alene af den grund at skulle under boen en dags til få lyst til brændeovn, så har vi baladen.
Tak for svar.
Skorstenen er nedlagt. Den er fra gamle dage hvor der var skorsten i hvert rum.
Lejlighederne har brændeovn der er tilsluttet en anden skorsten.
Såfremt den skulle bruges hvordan skulle det så etableres?

Det vil nok være et spørgsmål om det vil kunne betale sig at etablerer noget i skorstenen. For hvordan er forholdene så i kælderen, hvis der altså er sådan en. Skal gulvet så hakkes op for at føre nye afløbsrør o.s.v. så bliver det nok en rimelig dyr flytning af et køkken. Men selvfølgelig kan det gøres, bare man har penge nok på kontoen.
Annonce

Hej

Nu kan jeg se det er nogle år siden denne tråd startede, men jeg står i nøjagtig samme situation, og ville høre om du fandt en løsning vedr. etablering af køkkenafløb i nedlagt skorsten? Hvis du har svaret ville det være yderst hjælpsomt

Mvh

Anders

Hej

Jeg vil lige prøve at følge op her også. Står nemlig i samme situation som NB2100 og andersjp stod i, og løsningen med faldstamme lyder ret smart.

Ser frem til at høre, om nogen har noget viden om det?

Dbh Daniel

Det er kun gætterier uden at have et billede. tegning eller lignende. 

Måske har underboen nedsænket loft i det rum der skal krydses, og du må så betale nyt loft. 

Når der er andre end dig selv involveret så skal der autoriserede folk på den del af opgaven. Prøv at undersøge i boligforeningens vedtægter om der overhovedet er muligheder og dermed en " pligt" for underboen i at skulle tåle denne ubehagelighed.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis