overtage forsikringsskade. utæt gulvvarme.

Så er huset vistnok fundet.

Mit eneste problem er at der er konstateret en utæthed i det vandbårende gulvvarme i badeværelset. Huset er fra 1977 og i 1 plan. Der er fjernvarme.

Sælger tilbyder at vi får den sum penge som forsikringsselskabet takserer skaden til, og at vi så overtager "som beset". Der er lavet et ca. 40x40cm hul i badeværelsesgulvet og der er foretaget undersøgelser i alle rum under strøgulvet.
1. Må der foretages reparation af et sådan gulvvarme, eller skal det hele udskiftes?
2. Det ser ud til at betongulvet ligger ovenpå en plade og at der er et mellemrum ned til klaplag/terræn. vil det ikke være relativt nemt at hugge op og lade en murer/vvs smide et nyt gulv?
3. Kan man lade sælger reetablere gulvet og så selv lægge klinker? vi skal alligevel have banket vægfliser ned. Dette ser ud til at være den nemmeste løsning, kortsigtet, men hvis der kun bliver foretaget en reparation, så kan vi jo stå med en ny utæthed om et par måneder.

vi får oplyst beløb fra taksator senere, men ejendomsmægleren oplyste at der er nævnt beløb mellem 30.000 og 110.000kr 

Har i et par råd til dette? hvad ville i gøre?
På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er den originale gulvvarme i jernrør fra '77, kan det næppe svare sig at reparere et enkelt sted, da der sikkert er tæringer overalt i rørene og samlingerne.
Når I alligevel påtænker at renovere badet, er jeg ikke i tvivl om, at jeg ville få lavet det rigtigt med ny gulvvarmeslange i nyt gulv.
Om sælger så skal lave det, eller betale for det er nok en smagssag. Jeg ville vælge selv at stå for det, så jeg er sikker på, det bliver lavet som jeg gerne vil have det, og det ikke bare bliver en discountløsning, som jeg ikke har kontrol over.
Hvor stort et afslag sælger så skal give, må være op til forhandling. Du kan evt. indhente et tilbud fra en håndværker, og bruge dette overfor sælger.
vær opmærksom på at du kan bliver beskattet af det hvis det modtages kontant. og omvendt hvis der er som et afslag ryger det ind i kreditlånet, så det er ikke sikkert du kan få pengene ud når i selv skal lave det. Men prøv at høre banken/mægleren om hvordan i gør det, så i får pengene ud. Alternativt kan sælger købe materialer til jer og så lade følge med i handlen.

Men jeg vil vælge selv at stå for det. så bliver det ikke en hurtig løsning og man får det som man have det.
tak for svar.

Der kommer lige et par dumme spørgsmål mere.

Sælgers taksator er kommet frem til et beløb på 50-55K plus moms.
 Jeg har en VVS og murer i vennekredsen som kan tilslutte gulvvarme og hjælpe til med støbning af gulv.

Rummet er ca. 7m2, nogen der har et bud på hvad det vil koste i materialer, når der skal isoleres med 300mm, pexrør, beton mv. Der skal ikke flyttes afløb.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis